Hej! Det jag gillar med Ballou är deras outstanding support när man har problem samt dess uptime på över 99,8 % - dvs uppe dygnet runt året om. <b>Där står tex "1 st MySQL databas ingår (10 MB)" Innebär detta att jag alstå bara får skapa en databas och att jag i så fall får skapa en rackarns massa tabeller om jag vill bygga flera olika siter som ska kopplas till databas?</b> över 99,8% uptime? risk för att den är nere så pass mycket som upp till 18 timmar per år, närmare ett dygn. Var det nåt i mitt inlägg som gjorde att du trodde att jag inte förstod det Molle? Det verkade av inlägget som att du tyckte det var jättemycket att vara nere 0,2% av ett år. Alldeles riktig, blir det så mycket som 0,2% så är det nästan 18 timmar å det kan vara ganska mycket för vissa, det är absolut inte försumbart.Webbhotell - vad behövs?
Vill skaffa en egen liten website där jag experimentera lite.
Vill kunna köra ASP, .NET och gärna PHP. Och så vill jag ha MySql.
Det här med ASP-komponenter (ASPUpload etc) - vad kommer jag behöva?
Inte lätt för er att veta kanske men kan ni komma med några tips så vore
jag tacksam?
Var inne och kikade på http://www.box.se. Verkar helt ok men jag har lite svårt att
avgöra vad deras billigaste paket innehåller. Där står tex "1 st MySQL databas ingår (10 MB)" Innebär detta att jag alstå bara får skapa en databas och att jag i så fall får
skapa en rackarns massa tabeller om jag vill bygga flera olika siter som ska kopplas
till databas?
Till sist - vilket hotell ska jag välja? Vill självklart komma undan så billigt så
möjligt...
Supertackam för svar om det är någon som orkar
;-)Sv: Webbhotell - vad behövs?
Jag har ett tips att ge, använd INTE box.se jag har inte hört ett enda positivt ord om dem, snarare tvärtom, att de har hotat sina kunder om både stämning och polisanmälan. Sen skriver de en sak och säger en annan.
Själv använder jag Ballou och de är hyfsat bra, det jag gillar med dem är deras kontrollpanel där jag själv kan sätta rättighter.
//Anna-KarinSv: Webbhotell - vad behövs?
När det gäller webbhotell är det ganska enkelt, billigt = dålig service, support och prestanda. Om du håller dig över 50 kr/månad så börjar det vara nåt du inte svär över. Men har du inga krav utan bara vill ha något att "leka på" och inte har krav på prestanda eller åtkomlighet är det självfallet ok med gratistjänster.
En liten lista på hotell som jag och medlemmar lagt upp:
http://www.pellesoft.se/login/sysdoc/webbhotel.aspSv: Webbhotell - vad behövs?
Japp!
/JohanSv: Webbhotell - vad behövs?
Sv: Webbhotell - vad behövs?