Ska sannolikt flytta till lägenhet om någon vecka, så jag funderar lite på vilka bredbandsföretag som finns, och vad man kan få. Hej, Jag är trogen Telia dom har alltid servat mig till belåtenhet. Okej, ComHem ser jag upp med. Prisdetaljen är väsentlig, så Telia går nog tyvärr inte. UPC har jag aldrig hört talas om, får se om det finns där. Jag har haft både BBB fiber (som jag sitter på just nu), BBB VDSL och ComHem som ISP. <b>>Glocalnet är bland det billigaste du kan hitta på DSL-marknaden just nu och väldigt många klagar på dem. Jag kan, p.g.a. "indiseinformation" tala om att det verkar som att de oftast har problem med eventuella porteringar från andra bolag, främst då BBB och Spray, men i övrigt så är de exakt lika pålitliga som alla andra DSL-leverantörer.</b>Bredband till ny lägenhet?
Det verkar som att med BBB kan man bara få telefon-bredband (det är ok), men finns det andra bra företag?
Glocalnet, är det nåt att ha, t.ex.?
Lägenheten ligger i Biskopsgården, Göteborg.Sv: Bredband till ny lägenhet?
Jag kan å det bestämdaste avråda från Com Hem.
Jag har haft mycket strul med dem då de skickat felaktiga fakturor ända sedan jag blev kund. Jag har haft många och långa samtal med deras kundtjänst och de har lovat att fixa, men det enda som händer är att jag får påminelser på fakturor som är felaktiga och som borde vara rättade. I verkligheten så har jag betalt in betydligt mer pengar än de skulla haft.
Så när man ger upp med att kommunicera med dem telefonledes så försöker man via brev. Men det hjälper inte heller, man möts då av enbart tystnad.
Så de struntar fullständigt i sina kunder, varför jag inte kan rekommendera dessa.
// Johan som försökt att rätta till sina fakturor i mer än ett halvår...Sv:Bredband till ny lägenhet?
Dom är lite dyra men jag tror dom blir tvingade att följa efter uppstickarna.
Kör du via Tv uttaget rekommenderar jag UPC min kompis kör det
och dom har helt godkänd serviceSv: Bredband till ny lägenhet?
Sv: Bredband till ny lägenhet?
Det enda jag haft problem med då är de få månaderna jag använde mig av BBB VDSL vilket "dök" ganska ofta och absolut inte uppfyllde de krav som gäller för VDSL, även då jag hade 0,37 km till min telestation. Kan väl tänka mig att BBB ADSL fungerar ungefär lika "bra" som alla andra ADSL-tjänster från andra bolag då de i slutändan antingen använder sig av Telenor (BBB och GLocalnet främst), Song (Glocalnet, Vattenfall och ett antal mindre lokala ISP) eller Skanova (främst Telia, Spray och Tele2).
Jag jobbar en hel del inom "supportvärlden" och ser i stort sett bara det "dåliga" sidorna med DSL- och fiber-tekniken, stationer som brinner upp (ner?!), försenade leveranser p.g.a. slarv hos företagen eller eventuella dataproblem.
Glocalnet är bland det billigaste du kan hitta på DSL-marknaden just nu och väldigt många klagar på dem. Jag kan, p.g.a. "indiseinformation" tala om att det verkar som att de oftast har problem med eventuella porteringar från andra bolag, främst då BBB och Spray, men i övrigt så är de exakt lika pålitliga som alla andra DSL-leverantörer.Sv:Bredband till ny lägenhet?
Det var då tusan... nu är jag inne på två företag alltså - glocalnet och comhem. Priset är helt klart en faktor, så om det är stor skillnad så kanske glocalnet är ett intressant alternativ...