Hej, Två kompisar till mig har legat på Surftown men flyttat därifrån för de blev utslängda, som jag förstått det utan nån egentlig anledning.Webbhotell - Surftown vs. Gate9
Jag är nu på jakt att registrera mig på något av webbhotellen Surftown eller Gate9, frågan är bara vilket. Jag har kollat runt en del på vad marknaden har att erbjuda och mina krav är att kunna köra ASP.NET tillsammans med MSSQL Server till ett rimligt pris. Prisskillnaden dem emellan är inte så stor. Har hört att man ska försöka undvika de hotell som erbjuder mycket utrymme till en låg kostnad och surftown är då ett av dem. Men jag blev lite tveksam då jag läste en artikel i senaste numret av datormagazinet där de just hade använt sig av Surftown. Att ha utrymme på runt 500-1500MB känns overkill, för mig räcker det med runt 100MB. I övrigt tycker jag att Surftown har en snygg kontrollpanel, vilket är positivt.
Så nu vill jag höra vad ni har för erfarenhet av dessa webbhotell eller om ni har tips på andra i samma prisklass och med liknande utbud. Jag har nedan beskrivit kostnaderna dem emellan, domänpriset gäller en .NU registrering.
SURFTOWN
------------
1500MB
10st domäner
5st db
Startavgift: 148,75kr
Pris/mån: 61,25kr
Domän (2år): 247,50kr sedan 373,75 varje år
GATE9
-------
500MB
Startavgift: 99kr