Jag fråga dom om dom hadde ASP.NET eller tänkte installerat det.-Fick då dessa svaren. Sicka dj**la amatörer. Att skylla på nets säkerhetsproblem är som om tex BMW släpper en bil som endast gör 30km bara för att man ej kan garantera säkerheten annars. Vad jag dock kan tyda från deras hemsida är att dom erbjuder bla win2003 server och är inte det net så vet jag inte. Hejsan! <b>Anledningen till att de svarar såhär är förmodligen för att de inte vet hur man konfigurerar ASP.NET i en "shared hosting"-miljö. De kanske tycker det är "snyggare" att skylla på .NET än att erkänna att de inte har kunskapen. </b> Personligen tycker jag detta är ett lite fult påhopp. "ryckt ur sitt sammanhang" Det är exakt så dom svara ej klippt ut det.Det kommer från orginal e-mailet plus att du ser vad jag skicka till dom. Ett snyggare sätt hade varit att mörka företagsnamnet. Det är väl rätt många webbföretag som inte erbjuder .net. Att då omvandla det till en inkompetensfråga som det blev här är lite missvisande. Tack Rickard,Någon som håller med Swebase?
Tycker ni dom har rätt?
Hej!
Nej, vi kommer inte att köra med ASP.NET då det finns för många
sårbarheter i det.
- 213.64.252.42 wrote:
> Har ni eller kommer ni att installera ASP.NET?
>
> ==============
> Skickat med Swebase kontaktformulär.
--
Med vänlig hälsning
Mikael Kristiansson
SweBase
Box 54
250 54
Helsingborg
swebase.com
042-201500
0704-429589
042-201503
Hej
Så som .NET ser ut just nu med tanke på säkerheten så tycker vi att
hela
designen av .NET avslöjar för mycket information om servern till vanliga
användare. Vi har inga planer på att börja erbjuda .NET tekniken på
våra
delade servrar.
Med vänliga hälsningar
Stefan Midjich, Swebase
Tel: 042-20 15 00
Fax: 042-20 15 03
E-post: info@swebase.com
Webb: http://swebase.com
- 213.64.252.42 skrev:
> Har ni eller kommer ni att installera ASP.NET?Sv: Någon som håller med Swebase?
Appropå säkerhet, ett ej rätt konfigurerat system, villken det än vara, utgör alltid en säkerhetsrisk. Sv: Någon som håller med Swebase?
Anledningen till att de svarar såhär är förmodligen för att de inte vet hur man konfigurerar ASP.NET i en "shared hosting"-miljö. De kanske tycker det är "snyggare" att skylla på .NET än att erkänna att de inte har kunskapen.
För övrigt är det ju bra att inte tillåta ASP.NET om man inte har kunskapen att konfigurera det på ett säkert sätt, utan vänta tills erforderlig kunskap finnes.
Sidkommentar: Det finns mängder av information om hur servern och ASP.NET ska konfigureras för att det ska vara säkert i en "shared hosting"-miljö, på Microsofts hemsida.Sv:Någon som håller med Swebase?
Naturligtvis är det så...
<b>För övrigt är det ju bra att inte tillåta ASP.NET om man inte har kunskapen att konfigurera det på ett säkert sätt, utan vänta tills erforderlig kunskap finnes. </b>
De bör förmodligen köpa in expertisen. Det är väl inte helt självklart hur man gör det utan kräver en hel del kunskap om Windows Server och .NET (en ovanlig kombination av kompetenser: antingen är man tekniker eller utvecklare, typ)Sv: Någon som håller med Swebase?
Jag har haft med Swebase att göra i olika sammanhang och ibland har det varit bra, men även ibland har det varit mindre bra. Precis som det är med alla företag.
Vad som händer i denna tråden är att du tar ett stycke text ryckt ur sitt sammanhang och får dem att framstå som idioter och spekulerar kring huruvida det är så.
Jag säger inte att du har fel, men jag säger inte heller att du har rätt.
Dock säger jag att du naturligtvis skulle frågat dem om du anser att du fått ett konstigt svar. Som det är nu så har de inte ens en chans att bemöta ett eventuellt missförstånd, vilket jag tycker är väldigt fult.
// JohanSv:Någon som håller med Swebase?
Frågan var också i fall dom har rätt med att ASP.NET är osäkert. Där tar jag ingen ställing.Ville bara höra om det är någon som tycker att det är osäkert/säkert nog.Sv: Någon som håller med Swebase?
Tycker jag..Sv:Någon som håller med Swebase?
Det var precis så jag menade. Själva frågeställningen som sådan är för övrigt intressant.
// Johan