Hej Bläää för företag som är trevliga tills man blivit kund.Besviken, väldigt besviken...
Jag skriver ej detta för att klaga utan för att upplysa och dela med mig av de missöde jag fått.
Jag tror inte jag är den enda som drabbats av något sådant, men vill gärna veta om någon drabbats av liknande av detta företag.
Jag och en polare köppte en domän den 1a November i år, vilket vi köppte för att skapa våran site som vi har jobbat med en längra tid.
Jag kommer inte gå in på vad sidan handlar om efterssom sidan släpps för almenheten (om allt går som det ska) 16 januari, detta om vi får rätt på de problem jag nu ska berätta om.
Jo, som ja sa köpte vi domänen inget ont vetande om att vi skulle få pröjsa an hel del mer pengar än vad det var utlovat.
Allt började med att vi satt och letade efter billiga webbhotell som sålde domäner, vi ville bara ha en domän för att vi skulle använda vår lärares webhotell som platts att lagra siten på.
Jag förstår inte nu i efterhand varför jag inte bad han registrera vårt namn, antar att vi är oerfarna innom detta med domäner och sådant.
Men vi surfade runt och hittade Active24 och de hadde väldigt billiga priser vilket är bra för som alla vet studenter har väldigt dåligt med pengar =P.
Jag skrev in mitt önskade domän namn och fick som svar att detta var ledigt, vi fyllde då i blanketen och mitt visakorts uppgifter och tryckte på köp.
Den laddar, och laddar... Till slut blaffar de upp en fel sida, vilket inte gjorde oss förvånade för vi kände igen den typen av fel, ASP det stog då fel på rad 209... Vi hajjade då att de måste va nå kod rad som va vajsig men gjorde som många andra säkert skulle, vi testade igen.
Samma resultat denna gång, vilket gjorde oss besvikna totalt efterssom vi då trodde namnet kanske var upptaget. Vi testade då med vårt andra hands val, men heller inte detta funkade fick samma resultat som förra.
Ringde då in till Active 24 och fick som svar: "Testa efter lunch igen så ska det fungera" , gjorde detta och det funkade, vi blev glada och trodde allt var frid och fröjd... men icke.
2 dagar efter att vi registrerade detta fick vi ett mail, efter som vi delade på detta jag o min medarbetare stog han som kontakt person o jag som ägare. Mailet vi fick eller rättare sagt vi fick 2, polaren fick ett med inloggning till vårt andra hands val... vi tänkte fasen e detta , men samma dag fick jag en bekräftelse på att jag köppt mitt första hands val, men inyte mitt andra hands val.
Vi blev fundersamma och ringde upp dem igen, killen jag pratade med var ovanligt otrevlig och spydig, han ansåg att vi hadde "lekt runt" på deras sida och registrerat dessa domäner på skoj.
Blev arg och frågade vad jag skulle göra, han sa att han skulle kålla upp det och skulle återkomma.
Jag logga då in på min banks sida och fick se till min fasa, de har dragit pengar för 5!, jag har betalat för 5st domäner 3gånger för "först hand" och 2gånger för "andra hands"...
De har nu löst så att jag äger bara en av dem, men har fortfarande inte fått mina pengar, det har nu gått över 4 veckor sedan tjejen i växeln skickade ärendet till "ekonomi avdelningen".
Vad ska man ta sig till? Ska jag fortsätta att vänta?
Är det någon mer som haft problem med Active 24?
Eller har haft/har liknande problem?
Och en sista fråga, har någon ett platts man kan få låna tills vi har lyckats byta över dnserna till vår lärares webhotell?
Vi kan förklara sidans syfte för den vi lånar platts hoss.
//KimSv: Besviken, väldigt besviken...
Vart i samma sits, och man känner sig väldigt maktlös.