Hej, Jag har mycket svårt att tro att du kommer hitta någon som kan erbjuda det som kör med äkta Windows-licenser. Om du ska kör MS SQL kan du inte köra den på Web Edition, alltså behöver du en server med minst standard-versionen av Windows. Det i kombination med MS SQL brukar kosta bra mycket mer är än 1500/mån i bara licenser. Alternativet är att du kör Win 2003 Web Ed. på båda maskinerna med MSDE eller SQL Server 2005 Express som databas, men det beror ju på hur mycket prestanda du behöver. Jag håller på och nystar i nästan samma problematik just nu (se annan tråd i detta forum) och problemet är databasen. Om du skall ha en server med webbserver och databas så kan du inte köra Windows Server 2003 Web Edition eftersom du då inte kan installera någon databas (annan än MS SQl Server 2005 Express eller MSDE).Dubbla dedikerad under 1500:-/mån?
Vi gör ett stort spel med flashklient och ASP och MS SQL databas. Spelet är objektorienterat och vi räknar med uppåt 100 000 deltagare med pucklar på 20 000 användare/timme. För att vara säkra tänkte vi ha flashfilerna på en server och databasen på en annan (ihopkopplade). Vi letar efter en hostinglösning som inte kostar mer än 1500:-/mån totalt inkl licenser och en trafikmängd på 300 gb/mån.
Finns det? Gärna några eldsjälar som kan cykla ner mitt i natten om det strular (räknar inte med att ha råd med normal 24/7 övervakning.Sv: Dubbla dedikerad under 1500:-/mån?
/JohanSv:Dubbla dedikerad under 1500:-/mån?
Vill du då ha Windows Server 2003 Standard så brukar man komma upp ett snäpp i pris. Vill man dessutom ha MS SQL Server för en webbapplikation så får man köpa en processorlicens vilket kosta ca 35.000:-.
Min nuvarande lösning är en egen server med Windows Server 2003 Standard på där jag själv installerar MySQL. Bästa jag hittat där hittills (jag har dock inte letat särskilt noggrannt ännu) är Active24, se deras Active Server Plus Windows på http://www.active24.se/sw17553.asp.
Skall man ha två servrar får man nog ha en Webbserver med Windows Server 2003 Web Edition och en databasserver med Windows Server 2003 Standard på med någon databasmotor typ MySQL eller MSSQL. Alternativt ha databasen i någon delad databasserver.
/Andreas