antar att det här redan har kommit upp flera gånger men men Om du t.ex. har en professional-version av xp så har du igentligen allt du behöver för att lägga upp din egen hemsida (gratis). Programmet kallas IIS (internet information service(s)). Du kan starta den genom att skriva inetmgr i kör. Bara så du vet, du är begränsad till en webbplats och max 10 samtidiga anslutningar. Ändra så att du kan ha upp till 40 anslutningar: > Sen är ju en en website inte så farligt, är ju bara att lägga underkataloger..? Har stora problem när jag skriver in ip addressen till min dator 80.70.149.115 så kommer jag till min routers address har jag gjort nått fel? > Har stora problem när jag skriver in ip addressen till min dator 80.70.149.115 så kommer jag till min routers address har jag gjort nått fel? ingen annan kan ansluta till den Tack.Hemmsida från ens dator
är nybörjare på server biten och undrar om nån kan länka till nån sida som beskriver på nått bra sätt hur man lägger upp en hemsida från sin egen dator.
Vill gärna ha nått billigt o bra alternativSv: Hemmsida från ens dator
Sen är det bara att du skapar din sida och fixar lite så har du den uppe.
Tänk på att din ip-adress som du har blivit tilldelad av din operatör oftast är dynamisk vilket gör att adressern kommer ändras till din sida titt som tätt. Det kan du lösa med t.ex. no-ip (om den finns kvar) som är en programvara som känner av när ditt ip ändrats och då pekar om det tilldelade dns-namnet. (Tror det blev www.no.ip/dinsida eller liknande).
Mvh
PeterSv: Hemmsida från ens dator
Sv:Hemmsida från ens dator
http://weblogs.asp.net/cazzu/archive/2003/10/10/31476.aspx
Sen är ju en en website inte så farligt, är ju bara att lägga underkataloger..?
Mvh
PeterSv: Hemmsida från ens dator
Tja, beror ju på. Jag har en hel drös domäner kopplade (två egna å sedan lite föreningar å annat trevligt) till min ip, skulle inte bli så bra å driva server på annat än iis då ;)Sv:Hemmsida från ens dator
tack på förhandSv: Hemmsida från ens dator
Om du redan har öppnat port 80 och du inte kommer åt den beror det säkert på att din bredbandsrouter beter sig som den teoretiskt sett borde göra. Det är helt enkelt en "begränsning" i hur nätverk fungerar som gör att du inte kan prata med dig själv med din externa ip-adress. (Finns workarounds, dock inte snygga, iaf. i en del, eller om du kör t.ex. linux som nat.) Be någon annan att kolla om det fungerar.Sv:Hemmsida från ens dator
kan ni förklara på nått lättare sätt förstår inte riktigt hur ni menar
kan nån gärna gå igenom stegvis hur man gör för att lägga upp en sida
har skaffat mig programmet iis lagt in en sida
hur gör man senSv: Hemmsida från ens dator
Svara
Sv:Hemmsida från ens dator
Underbart med människor som hjälper till innan man ens ar hunnit fråga!
Stort TACK//Tomas