Hej! Jag vet inte om jag är inne på rätt avdelning av forumet, men jag behöver hjälp. Det är så att jag är en amatör som gjort en hemsida där jag har en mailto-funktion. Sidan fungerar så till vida att ett mailformulär dyker upp när det ska, men när man fyllt i formuläret och tryckt på skicka så försvinner mailet. Jag får alltså inte några mail från mailto-funktionen i min hemsida. Formulärets kod är : Koden skapar bara en länk som öppnar ett nytt meddelande i användarens e-postklient. Fungerar precis som det borde för mig. En mailto-länk skapar ett mail i klientens standard epost-program, det kräver alltså att besökaren har konfigurerat det rätt. Har du kollat att det inte är där problemet ligger? Jag har bett några använda mailto-länken i min hemsida, men jag har ännu inte fått något mail. Om besökarna bara har ett webmail-kontot är det möjligt att de inte har konfigurerat sin mail-klient, kan så vara fallet? Jag har testat att skicka till dej, har det kommit fram? Tack Johan! Det funkade. Jag fick ditt mail. Nu förstår jag vad som var felet. Mailto funktion i hemsida
Nu undrar jag: har det någon betydelse att jag har hotmail?
Eller kan jag ha gjort något annat fel?
Eftersom jag aldrig har gjort någon hemsida förut så är jag tacksam om jag kan få hjälp.Sv:Mailto funktion i hemsida
Kontakt<P></FONT>
Det är väl ett standardformulär som skapas med den här koden?
Hela sidan kan du se på www.trasaker.com
Hoppas att det hjälper.Sv: Mailto funktion i hemsida
Sv: Mailto funktion i hemsida
/JohanSv:Mailto funktion i hemsida
Är mailto-funktion ett dåligt verktyg för kontakt? Finns det andra enkla sätt att skapa mailkontakt i en hemsida? Sv: Mailto funktion i hemsida
Som ett komplement till länken kan du skriva ut adressen också så att de som vill skriva in adressen själva (i sin webmail klient t.ex.) kan göra det.
/JohanSv:Mailto funktion i hemsida
Tack igen!!!