Tja! <b>Min nästa fråga är, när man hyr en server. Kan man då använda den som ett eget webbhotell och hyra ut plats på den?</b> Nja, har inte jämfört. Har ett vanligt webhotells-konto hos www.ballou.se som fungerar bra, förutom Access-databaser under ASP.NET som går segt. Men eftersom jag inte har något att jämföra med så vet jag inte om det är bättre eller sämre än någon annan. Neno har återfösäljarpaket. http://www.neno.se/aterforsaljare/paketinfo. jag kan rekommendera jx.se. Bra prestanda och inget krångel med rättigheter för asp.net. Just ang rättigheter är det om man kör asp.net bra att ha ett hotell som inte kräver att man måste ringa supporten varje gång man skapar en mapp som man ex vill ladda upp filer till. De stöder inte asp.net 2.0 ännu, villket är till deras nackdel. Vet inte om du kan hyra egen server där just nu. Personligen hyr jag 12 servrar hos Crystone, aldrig varit några problem där jag driftar Websites och webservices för mina program... Webbhotell och sen server!?
Jag har nu ungefär 6 olika sajter, som ja driver åt lite olika folk!
Jag tänkte samla alla på ett ställe, och jag undrar ifall ni kan rekomendera något.
Min tanke att första ha ett enkelt standard hotell och sedan gå vidare på egen server när jag får in såpass mycket pengar.
Min nästa fråga är, när man hyr en server. Kan man då använda den som ett eget webbhotell och hyra ut plats på den?Sv: Webbhotell och sen server!?
Det bästa är väl att fråga leverantören alt. läsa avtalet. Många leverantörer av dedikerade servrar har som exempel på användningsområde på sin hemsida just "eget webhotel". Rent tekniskt är det inga problem.
/JohanSv: Webbhotell och sen server!?
/JohanSv: Webbhotell och sen server!?
/AnnSv: Webbhotell och sen server!?
Sv:Webbhotell och sen server!?
Kolla dem.