Hej! Angående databasfilerna, man bör ju bara tillåta åtkomst till de filer som man vill visa. Jag vet inte om webbhotellen brukar spärra något annars kan man ju köra IIS Lockdown tool privat.webbhotell
Jag har Loopia idag, och är nöjd förutom att lagringsutrymmet är ganska begränsat för priset man betalar samt att jag enl avtal inte får använda utrymmet till kunds hemsida.
Dessutom stör det mig när företag inte bryr sig om att lojalitetspremiera kunder utan istället strör supererbjudanden som bara gangnar nya kunder till höger och vänster, utan någon som helst kaka till de lojala...
Så jag har funderat på att byta, och ser mig omkring lite. Surftown uppfyller mina krav på utrymme och avtal, däremot känner jag mig "trygg" med loopia och undrar vad ni har för erfaranheter med Surftown vad gäller åtkomlighet, backup osv.?
En anna fråga, hos surftown står det "* ASP.NET 2.0 (medium trust level)" vilket tydligen innebär att databaser ligger i webbmappen... vad nu det innebär. Är detta annorlunda än ex. Loopia, och innebär det någon säkerhetsrisk? Jag brukar lägga mina databasfiler bredvid public_html så att man inte kan "surfa" till dem eller ladda ner dem, är det en bra lösning? kan man fortfarande göra så med detta "medium trust level"?
Mycket tacksam för svar. Gärna svar från flera pellesoftare så man får lite neutralitet i det...Sv: webbhotell