Jag har börjat få problem med spam nu vilket jag inte har haft förut. Själva spam-meddelandet ligger inbakat i en bild och sen finns det en text inklippt med orelevant innehåll, antagligen för att få spam-skyddet att tro att det är ett vanligt meddelande. Jag/vi har även börjat få dessa, började för några veckor sedan, det som är konstigt är att mailprogramet visar "bilden" direkt annars så blockar den alltid bilderna först. Bilden ligger väl antagligen inbakad i mailet och inte som en extern bild på en server. I vanliga fall så visas inte bilder som är inbakade i mailen, men just dom här gör det utan att jag väljer visa bilderSpam
Hur kan man skydda sig från spam som finns i bakat i bilder?
ThomasSv: Spam
//HenkeSv:Spam
Det är väl fel att låta spam-programmet lära sig av mailet eftersom texten som står text-format är helt orelevant med spam-innehållet?
ThomasSv: Spam
Det står även
Alert: 1 images have been blocked . Display Images in message - Always display images from this user
Men endå visas bilden
En bild heter spasmodic-1.gif och väljer jag att visa bilder i mailet så visas samma bild men den har ett annat namn spasmodic-2.gif och nästa gång jav visar samma mail så heter den spasmodic-3.gif och sen spasmodic-4.gif.