Hej One.com Ska du ta om du vill ha problem och dom andra verkar inte seriösa i mina ögon på grund av priserna. Dom är lite väl låga tycker jag. Sedan är det som så att företag som inte har telefonnummer ska man försöka undvika har jag lärt mig genom åren. Hej Magnus Hej igen Jag har inte dessa men där kommer min nästa sida hamna, har pratat med dom via tele och dom är både trevliga och kunniga. Hej Johan Jag har i nuläget 5 konton hos one.com, som används flitigt. Har aldrig någonsin haft problem med one.com. Snabb support, pålitliga servrar, bra priser, bra verktyg. Jag ligger på www.scorpiondata.com Jag använder loopia.. och även om nu ett webhotell erbjuder vissa paket med olika utrymme så betyder det inte att dom inte är flexibla.. Jag kan slå ett slag för jx.se. Mycket snabb support och bra kontrollpanel. Har mailat mitt i natten och fått svar på 5 röda (flera gånger). Du kan få 1000mb/100gb trafik för 250/månad hos dem. + att servrarna står i Sverige. ett bra webhotell som en kund till mig har är Brinkster. den erfarenhet jag har av dom är att dom är väldigt bra och stabila. Tyckte scorpiondata såg ut som ett bra alternativ ända tills jag upptäckte att de använder ICQ som support-kommunikatiosmedel :D > VEM är seriös och använder ICQ?? :) ;) Jag vet faktist inte hur supporten är för jag har bara varit kontakt med dom några få gånger och bara via email. <b>Många? Vem är seriös och erbjuder inte vad kunderna vill ha..?</b> Jag har hört mycket onda saker om FS-Data, själv drabbats av dom Det där låter inte bra. Jag rekommenderar å det varmaste Digikom Networks (www.dknet.se) som ingår i Eastpoint. Jag har erfarenhet av one.com och var i början mycket nöjd på alla sätt..ett bra webbhotell men har sina nackdelar som jag ska förklara. Har ingen erfarenhet av surftown.se Jag tycker webbkonsulterna är väldigt bra. Snabb, pålitlig och upperlig support :)Webhotell vs webhotell
Jag tänkte skaffa mig ett litet web-space och har kollat på följande alternativ:
- www.surftown.se
- www.one.com
- www.web10.se
Vilket är "bäst" av dem?
Det jag behöver är minst 1000 MB utrymme, och dessa är de jag kunnat finna (än så länge).
/ PeterSv: Webhotell vs webhotell
Lite tips kan du få på vägen.
Svenska servrar som ligger i Sverige är att föredra.
Telefonsupport så du kan få kontakt med dom vid problem.
Inte för låga kostnader, det är inte hundra procent seriöst.
Försök få tag på befintliga kunder och prata med dom.
Testa deras mailsupport så dom svara samma dygn.
Kolla gärna även på www.wesydesign.se.
---------------------------------------------------
Magnus GustafsonSv:Webhotell vs webhotell
Tack för länken, dock så är 100MB oerhört för lite.
Sidan jag har nu har drygt 400 besökare per dag och ca 600 användare.
Sidan är ett foto-community där användarna bland annat kan ladda upp bilder osv.
Därav krävs det minst 1000 MB utrymme.
Och skall jag ha ett 100% seriöst så kostar det juh skortan då alltså :)
Vet inte riktigt hur jag skall bära mig åt.
Enda helt seriösa alternativet vore juh att sätta upp en egen www-server.
Dock så har jag bara 1.0 MB upload :/
/ PeterSv:Webhotell vs webhotell
Men det måste väl vara nån skillnad på de tre jag angav i första inlägget? :)
Eller är alla tre lika dåliga?
Edit:
Skickade ett mail till one.com igårkväll och fick svar nu. Det är väl snabbt Marcus? ;)Sv: Webhotell vs webhotell
http://123.shellkonto.seSv:Webhotell vs webhotell
Har du din nuvarande sajt på http://123.shellkonto.se menar du?
Var menade du att din nästa sajt skulle hamna? på http://123.shellkonto.se?
http://123.shellkonto.se verkar seriösa.
De tar inte för billigt betalt, och dessutom ligger de i Sverige.
Och de har funnits sedan 2000.
Hoppas jag har rätt, för de verkar som ett bra alternativ isf.Sv:Webhotell vs webhotell
Vad har du för grund att säga att man bara får problem med one.com ?? Sv: Webhotell vs webhotell
Helt ok, har inte haft några problem ännu och det har fått 2 år nu.Sv:Webhotell vs webhotell
Maila dom dina behov och be om en offert
Loopia är jag mycket nöjd med, dels har dom telefonsupport och mailsupporten är väldigt snabb. Sen att jag dessutom kan välja mellan Windows och Unix eller ha båda.. gör inte saken sämre, plus att jag kan ha ett obegränsat antal subdomäner samt kostnadsfritt koppla epost till dessaSv: Webhotell vs webhotell
Sv:Webhotell vs webhotell
VEM är seriös och använder ICQ?? :) ;)
Är det ett stort företag eller är det bara två snubbar "i garaget"?
Kritik:
http://www.webmasternetwork.se/f13t4530st15_hl.html
- "Ja hela skiten verkar vara ner IGEN. Jag blir så jävla trött på den här skiten."
- "Jag har ett konto på scorpiondata just för att det är så billigt. Som tur är det bara ett hobbyprojekt. Skulle det vara en sida som drar in pengar skulle jag bli tokig. Dom går upp och ner som en jojo."
- "Man ska ändå få det man betalar för. Det här är nästan något för Sverker med soptunnan..."
Finns det andra företag som erbjuder lika mkt utrymme?
Jag har inte alls hittat många och som verkar SERIÖSA. :/Sv: Webhotell vs webhotell
Många? Vem är seriös och erbjuder inte vad kunderna vill ha..?
(Kan inte uttala mig om det specifika företaget, men att de erbjuder bra supportformer är inte ett skäl att kalla dem oseriösa...)Sv:Webhotell vs webhotell
Jo, jag tog i överdrivet där :) Därav min ;) smiley.
Jag har nästan bestämt mig för en dedikerad server nu.
Vissa är juh RUSKIGT dyra.
Dock hittat ett alternativ för 175*1.25 kr/mån (virtuell):
http://www.fsdata.se/server/vps.php
Få läsa lite recensioner om dem, för de är ruskigt billiga, som att jämföra
med de tre jag skrev i första inlägget.
Så man inte blir blåst...Sv: Webhotell vs webhotell
dels kör dom med falska fakturor (det är biten jag hört)
mig fortsatte dom fakturera månader och månader efter att jag sagt upp mitt avtal med dom, och ständigt fick jag höra att jag skulle riva fakturorna från dom och att det var fixat, vilket jag trodde på.. tills jag fick kravbrevSv:Webhotell vs webhotell
Hur gick det sen? Var du tvungen att betala kravbreven??Sv: Webhotell vs webhotell
De är inte billigast, men de har det mest kompletta webhotellet jag stött på hittills.
De har stöd för .NET, ASP, PHP.
Stabiliteten är GRYM, har haft olika konton där åt kunder under 5 års tid och det har bara
legat nere 1½ timme än så länge, och det var dessutom ett planerat driftavbrott eftersom
dom skulle dra om elen. Servrarna är placerade i Borås (Server i Sverige = check). De har
en väl tilltagen kontrollpanel så man själv kan fixa det mesta man behöver utan att behöva
ringa supporten, inklusive öka sitt diskutrymme, öka trafikmängden per månad o s v.
Du kan antingen ringa till supporten eller gå in på deras site och få support via webben där
de har en "Chat" sida så du får prata direkt med en supporttekniker, något som jag brukar
använda om jag får problem, de är snabba och kompetenta.
För att citera tidningen InternetWorld (ett citat som de sedemera använder som reklam för sig själva
på sin webbplats):
"Enda webhotellet med 100% tillgänglighet"
Inte billigast, men i min värld så finns det ingen som slår dom på fingrarna om det inte är
en egen server man har.
Det blev många superlativ här och det kanske låter som jag är på något sätt sammankopplad med
Digikom, men icke, mer än att jag som sagt använder mig av dom.
//JohannesSv: Webhotell vs webhotell
som sagt det som inte funkar med one.com som borde funka är:
begränsing till användning av databas. Endast 20 anslutningar samtidigt. Vilket betyder om ett script tar 0.1sec att köra går det 10 per sekund och 20 anslutningar blir 10*20=200 sökningar/sec. Vid momentan hög belastning är detta en klar nackdel då det kan ta tid att få fram data..
uppladdning av bilder med GD library som är högre än 1800x1800pixlar är INTE möjligt eftersom dom har en begränsning på 16Mb memory limit..Trots att vi lever på 2000-talet kan man alltså inte ladda upp bilder direkt från en digitalkamera utan att först minska bilderna vilket minst sagt suger..ja hoppas de blir en ändring på detta snart till 32Mb..det skulle lösa många problem.
Sprid gärna detta vidare för som enskild kund har man inte så stor makt hos one.com.Sv:Webhotell vs webhotell
Länk till deras sida: http://www.wk.se