Tjena! Jag har många sidor hos Neno och har varit mycket nöjd med dom hittills. Nu har dom dock blivit uppköpta av Crystone och exakt vad det kommer att innebära vet jag inte men jag skulle kanske avvakta ett tag och se vad som händer. Som Thomas säger så är Neno uppköpta och jag tycker kvaliten på webbhotellet har blivit sämre, inte teknik-mässigt, men det känns som om Neno-gänget har tröttnat. Crystone är på köparmarsch rent allmänt verkar det som, de köpte upp min favorit dknet.se och sen dess verkar det på samma sätt som du uppfattar neno, d v s att de blivit lite trötta på eländet. Jag har hamnat i ett problematiskt läge nu. Jag är kund hos Neno och har hittills varit nöjd men sen dom blev uppköpta så har jag, som många andra, känt att det inte är samma "fart" på dom. Thomas, Jag har kollat runt lite allmänt och tyvärr är det lite svårt att veta exakt vad det är man får. Hos Neno får man olika webbplatser på varje domän och subdomän, så att man tex kan ASP.NET 1.1 på en sida och ASP.NET 2.0 på en annan.www.neno.se
Skrev nyss detta inlägg men verkar som det inte publicerades. =? Konstigt
Börjar närma sig en lansering av mitt lilla community och behöver då ett hotell.
Är www.neno.se ett bra altenativ ?
Använder mig av ASP.NET, MSSQL
En sak jag även funderar över är AJAX. Jag har tänkt att använder lite AJAX på sidan oxå men det behöver inte vara installerat på servern väll ? Bara att skicka med lite filer har jag för mig men vill ha det bekräfftat.
Än en gång förlåt om detta medelande finns på två ställen. Gör det inte med flitSv: www.neno.se
ThomasSv:www.neno.se
Jag tror mycket på Aleborg, de har förvärvat Jonathan Sulo (föredetta Loopia) vilket kommer innebära att Aleborg kommer bli Sveriges bästa webbhotell, om Aleborgs planer går in vilket jag tror.
Hos Aleborg tillkommer dock 600:-/år för MS SQL Server.Sv: www.neno.se
//JohannesSv: www.neno.se
Eventuellt är det bara magkänslan som säger så.
Hur som helst, det har blivit dags att förnya kontot, så nu funderar jag på om jag ska förlänga ett år till för 540:- eller om jag ska passa på att byta. Det verkar finnas bra webbhotell i samma prisklass men det skulle säkert innebära en masa jobb innan alla sidor är återställda.
Hur skulle ni ha gjort?
ThomasSv:www.neno.se
Mitt konto går också ut snart (juni/juli), jag hade tänkt att förnya kontot. För hittils så har jag inte märkt något negativt prestanda mässigt men som jag nämde tidigare, de verkar inte alls fokuserade och intresserade på support-sidan.
Vilka webbhotell har du kollat på? Aleborg är ju ett bra val som jag också nämde tidigare.
/mSv: www.neno.se
Hos andra webbhotell har jag hört att flera domäner bara går till samma katalog osv.
Givetvis går det att maila och fråga alla, men med tanke på att det bara är en månad kvar så lutar det åt att jag blir kva hos Neno ett tag till. Visar det sig att kvalitén snabbt sjunker så får man ta tag i det då, annars har man ett år att göra en smidig över gång till något annat hotell.
Aleborg verkar vettiga annars. Frågan är om man får ut något mer av pengarna, dom är trots allt nästan dubbelt så dyra mot Neno.
Thomas