Jag ser att det finns lite olika företag att välja bland för att skaffa en sms-debiteringtjänst på sin sida, skulle jag kunna få några kommentarer om de aktörer som finns på marknaden - Jag har använt mig av www.mosms.se och rent tekniskt har det fungerat mycket bra. Däremot är det ganska lite pengar man får ner i plånboken, så av den anledningen så använder jag mig inte av SMS-tjänster så mycket som jag skulle vilja. Annars är det ett väldigt smidigt sätt att ta betalt på. ja det är ju lite lustigt - operatörernas kostnad ökar ju inte linjärt mot den summa du vill att användaren skall betala, telias kostnad är väl fortfarande bara någon krona... så de skulle ju inte behöva köra provision på de tjänsterna tycker man.. men det blir väl konkurrens nog på den marknaden också framöver så det kan bli vettiga avgifter... eller ett annat betalningssätt kanske kommer. Själv tycker jag annars att kortbetalning är smidigt också. Ur hobbyutvecklarens synvinkel så är det lite omständigare eftersom det alltid verkar kräva att man har ett företag, vilket man inte behöver för tex mosms. fast en del har en liten tröskel när det gäller kortbetalning, däremot har man ju inte hört talas om sms bedrägerier =) jag tänker också två gånger innan jag knappar in mitt kreditkortsnummer på nätet, och hänglåssymbolen måste man ju alltid hålla utkik efter =) Har du internetbank så rekommenderar jag dig verkligen att testa e-kort. Nu har jag bara testat Swedbanks e-kort men jag antar att dom fungerar lika allihopa. jo jag har använt e-kort länge, men nu tycker jag bara det är så bekvämt att ta upp mitt master card och knappa in sifforna... i vilket fall, åter till ämnet - Jag använde mig av vanliga asp-sidor. Jag har nog säkert nån liggandes på hårddisken om du vill ha lite tips. Om du kan visa asp-filerna som hanterar betalningen vore jag outsägligt tacksam =) byt ut lösenord och sådan bara förs =) lätt att glömma. Skicka din e-postadress till mig via imail här på Pellesoft så kan jag maila koden till dig.sms-betalning
vilken använder du?
är du nöjd?
varför/vrför inte?Sv: sms-betalning
Dock beror den dåliga förtjänsten, vad jag vet, på att operatörerna tar ut så stor avgift, så det är antagligen inte mosms:s fel.
ThomasSv:sms-betalning
Sv: sms-betalning
Men annars är det både smidigt och låga avgifter.
Man skapar ett virtuellt kreditkort som endast fungerar 1 gång och för en förbestämd summa. Skulle kortnumret komma i fel händer så förlorar du max den summan du bestämde dig för.
Enda problemet som jag har märkt är om man handlar hos samma företag flera gånger, då kan dom bli misstänksamma varför man alltid handlar med ett nytt kortnummer. Men det brukar lösa sig om man kontaktar dom.
kör du asp eller .net på din sms-betalnings sida? eller php?
Jag har ju då en asp-sida (vb-script) har sett att mosms har kodexempel för .net och php, men inte asp. kanske är det bara att skriva sin egen, eller hur har du gjort, och vilket språk/lösning kör du?Sv: sms-betalning
Thomas