Detta inlägg har jag säkert lagt fel, men vet inte var jag ska posta det. Du behöver en mailserver, antingen en hos t.ex. din isp eller en egen i nätverket, som klarar IMAP (som någon, vem det nu var, sa här strax ovanför.) Du kan även konfigurera din emailklient att ladda ned meddelandena men låta meddelandet ligga kvar på servern. Är det någon som vet om man kan använda Outlook Web Access mot Telias mailserver? I så fall, kan man ställa OWA mot andra mailservrar samtidigt? Jag menar så jag kan hämta post från olika domäner? Kan man köpa OWA eller måste man ha Exchange server för att använda det?E-postproblem
Jag har tre datorer hemma där jag kör en som webbserver där jag provar och utvecklar sidor. Nu skulle jag behöva komma åt min epost från alla datorerna, det kan jag ju lösa med att installera epostprogram på alla men då kommer ju eposten på alla olika maskinerna. Finns det nåt sätt jag kan lösa detta på så jag kan läsa och skicka min epost från alla mina datorer? Jag vill helst inte använda webbmailen. Jag kommer troligen att köpa en dator till snart och ska då köra den som HTPC men vill kunna komma åt min epost även från den. Behöver jag exchange server eller vad det heter? Är det dyrt att fixa detta? Skulle även behöva komma åt min kalender från alla mina datorer om det är möjligt.Sv: E-postproblem
Många erbjuder inte IMAP-access, de brukar bara ha för pop3. Och de som erbjuder har i regel rejält snålt med utrymme, så det är inget alternativ. Mitt förslag är att du slänger upp en egen mailserver (som kan hämta mailen från t.ex. ditt pop3-konto), kör du linux så finns massvis med gratis, kör du windows så finns det också en hel del, men jag själv rekommenderar hmailserver (gratis är gott :P ), den har dock inte stöd för kryptering, men är annars väldigt trevlig. Ta en titt på den, jag kör med den självSv: E-postproblem
Se på http://help.yahoo.com/l/us/yahoo/mail/original/mailplus/pop/pop-33.html för hur man gör detta i ett antal olika emailklienter.
Man visst är IMAP en bättre lösning eftersom man då dessutom har hela sin mappstruktur på servern. POP3:s "leave message on server" känns mest som en nödlösning men kan fungera bra i vissa situationer.
/AndreasSv:E-postproblem