Är det någon mer än jag som upplever att sen Crystone köpte Neno så är supporten urusel och kod fungerar inte längre. Har kontaktat supporten och frågat vilken mail jag ska använda för att skicka e-post men inte fått svar. Kod som jag vet fungerat hos Neno fungerar inte längre. Jag har varit nöjd kund hos Neno i många år (ända sen Gate9-tiden) men efter att Crystone tog över så tog jag första bästa chans att byta till ett annat webbhotell. Mmm det lutar åt binero för min del också. Jösses vilka problem vi hade på jobbet innan vi ens fick EN domän att fungera hos Crystone. Jag har inte hört chefen svära något mer men det kommer väl när resterande domäner ska upp där och rulla. Maila Binero och fråga om dom bjuder på ett konto lika länge som ni har tid kvar hos Crystone. Inte alls omöjligt att dom nappar. Jag skapade ett konto nu hos Binero. Fick igång mailscriptet på en gång. Ska kolla upp lite hur det fungerar med fler domäner hos dem bara, får jag ett vettigt svar så flyttar jag dit. Flera domäner är inga problem. Jag har nog runt 10 st hos dom. Fungerar mer eller mindre lika som hos Neno. Via bineros eminenta kontrollpanel kan du lägga in hur många domäner som helst. Du har 1Gb utrymme så det är nog inga problem att köra flera från samma konto. Kör du asp 2.0 måste du dock ställa in detta eftersom det blir 1.1 som default för varje nytt "underkonto" du skapar.Problem med Neno(Crystone)
Det värsta är att jag "lurat" dit andra kunder och själv tänker jag flytta därifrån snart.Sv: Problem med Neno(Crystone)
Nu använder jag Binero (tidigare Aleborg) och jag fick kontot gratis under en kampanj som dom hade. Samtidigt så skaffade jag en ny domän och det var meningen att jag skulle lägga den hos Neno eftersom jag hade alla andra domäner där, men när dom tog över en vecka (!) på sig att lägga in domänen på mitt konto så fick jag nog och la istället in den hos Binero. Efter några timmar så var den inlagd och allt fungerade som det skulle. En vecka senare så hade jag flyttat över alla domäner till Binero och idag använder jag bara Neno-kontot som lite extra webbutrymme eftersom jag har över 6 månader kvar hos dom.
Egentligen är det väl bara 2 saker som jag är väldigt missnöjd med hos Neno/Crystone, och det är att supporten är så otroligt seg och sen det faktum att i alla fall jag blev flyttad till Crystone utan att Neno hade informerat om detta (vilket dom enligt ett nyhetsbrev skulle göra i god tid innan flytt).
Redan färdiga sidor har fungerat problemfritt, även om det är lång svarstid hos dom ibland.
Nej, oavsett hur billiga Crystone är (om dom ens är billiga?) så skulle jag aldrig skaffa ett konto hos dom.
/ThomasSv:Problem med Neno(Crystone)
Sv: Problem med Neno(Crystone)
/ThomasSv:Problem med Neno(Crystone)
Sv: Problem med Neno(Crystone)
/ThomasSv: Problem med Neno(Crystone)