Chatsamtal med supporten hos webbhotellet. Det är helt omöjligt för oss att svara på om supporten talar sanning eller ej. Men jag tolkar det som att med den lösningen de använder så tar det tid att ta bort många mail. Det kan man ju tycka vad man vill om. Pelle: Crystone. Jo, jag förstår dej. Skulle inte klara av att använda något som är så segt. Det ska ju inte behöva vara på det viset. Men frågan är vad man kan göra om de inser att det är ett problem men inte gör något åt det... Bli bonusmedlem här så kan du få en pellesoftmejl istället. Den går fortare och har du problem fungerar ballous support mycket bra. Du får då daniel.asberg@pellesoft.se Rekommenderar @pellesoft.se-mail för övrigt, ruggigt stabilt, även om jag numera kör egen mailserver av rena flexibilitetsskäl :P Det skulle nog bli lite bökigt med mina kontakter och prenumerationer osv då. Respons på åsikt om seg webmail
Daniel Åsberg: om jag har 150 mail och vill ta bort 25 i ett svep kan det ta upp till 1 minut
Xxxxx Xxxxx: ja
Xxxxx Xxxxx: dessvärre
Daniel Åsberg: låter mycket konstigt att det ska vara så segt
Xxxxx Xxxxx: så är det
Daniel Åsberg: Så det är ingenting att göra åt?
Xxxxx Xxxxx: dessvärre.
Daniel Åsberg: Ok. Då får jag tacka för mig så länge.
Daniel Åsberg: Ha en god natt
Jag förstår inte riktigt vad du vill med detta inlägg. Du tycker det går långsamt, supporten bekräftar att så är fallet. Av denna konversation så verkar det inte som de tänker göra något åt det. Så antingen får du leva med det eller byta till ett annat hotell som erbjuder en snabbare webmail.
/JohanSv:Respons på åsikt om seg webmail
Johan: Jo egentligen. Är det så så är det ju så. Men det känns ju otroligt segt. Jag själv skulle nog kunna rensa bort 25 reklamblad från dörren snabbare än så.
Eller nyss hade jag totalt 13 mail i min inkorg, skulle ta bort 1. Det tog ca 10 sekunder.
Nu låter det här kanske som att jag klagar över lite. 10 sekunder eller 1 minut har väl alla tid till. Men det är jävligt drygt med all spam som kommer eller då man bara helt enkelt vill kolla runt i sin mail. För det är inte enbart vid borttagning av mail som det går segt.Sv: Respons på åsikt om seg webmail
/JohanSv:Respons på åsikt om seg webmail
Sv: Respons på åsikt om seg webmail
Sv: Respons på åsikt om seg webmail
Men tack så mycket för erbjudandet!