Hej, Det ska inte vara några större problem. Jag har mina domäner hos Loopia och vill jag ha andra kontouppgifter för vissa domäner så är det bara att skapa ett nytt konto hos dom. Sen anger du ditt webbhotells DNS:er för den domänen och så måste du antagligen lägga till domänen på ditt webbhotellskonto. Ok, jag kollade på den där LoopiaDNS. Men det verkar bara fungera med .se adresser? I alla fall om man redan har en domän som ska flyttas dit. Det har jag svårt att tro, men jag har köpt alla mina domäner hos dom så jag vet inte. Jag har i alla fall .com, .net, .se och .info hos dom. Jepp. Löste det. Loopia är riktigt bra :)Hosta sidor på webhotell. annan som ägare på domännamn.
Har lite problem med hur jag ska gå tillväga. Ska nämligen göra och hosta en hemsida åt ett företag. Hemsidan ska ligga på mitt webhotellskonto. Men det här företaget vill ju stå som ägare på domännamnet, så jag kan ju inte bara köpa domänet på mitt konto som jag gör med mina egna sidor. Utan det måste antagligen köpas i företagets namn någonstans, och sedan pekas mot sidan på mitt webhotellskonto. Men hur kan man göra det rent tekniskt, finns det några sådana tjänster? Helst ska det ju inte kosta för mycket heller.
Tacksam för tips!Sv: Hosta sidor på webhotell. annan som ägare på domännamn.
/ThomasSv:Hosta sidor på webhotell. annan som ägare på domännamn.
Sv: Hosta sidor på webhotell. annan som ägare på domännamn.
Edit: Jag kom på att jag faktiskt har flyttat en .net-domän TILL Loopia, så det ska inte vara några problem.
/ThomasSv:Hosta sidor på webhotell. annan som ägare på domännamn.