Se sammanställningen, obs en pdf så ni behöver en sådan installerad först. Är inte säkerheten och kunskapen om att drifta en webbserver viktig när man gör en sådan här undersökning? Varför har de inte gjort någon kontroll utav detta? Tycker testet är missvisande eftersom One får högt betyg år efter år. I verkligheten så är det ett totalt oanvändbart webbhotell eftersom dom stänger av konton godtyckligt, dessutom utan att meddela kontoinnehavaren. Jag håller med iw om att dom borde rycka upp sig med Digikom, för sen Crystone tog över så är det så man kan se virtuella ökenbollar rulla förbi deras startsida som inte uppdaterats på över ett år, som tur är så låg de i framkant innan de såldes men det håller ju inte i evigheter. En liten störande detalj till exempel, ASP.NET AJAX är inte installerat, och frågar man supporter så rycker de mest på axlarna. Ballou har visst lite synpunkter kring testet:Bästa och sämsta hotellen 2008 rankade. Vad tycker du?
http://internetworld.idg.se/polopoly_fs/1.151619.1205931597!webbhotell%202008.pdf
Vad säger ni, håller ni med eller har ni något annat hotell ni vill framhäva eller varna för ?Sv: Bästa och sämsta hotellen 2008 rankade. Vad tycker du?
De flesta webbhotell är förmodligen (hyffsat) säkra mot externa angripare, men hur skyddar de kunderna mot varandra? Hur enkelt/svårt är det att titta på en annans kund filer/databas? Hur isolerar de kunderna?
För att få in så många kunder som möjligt per server så måste man göra vissa åtgärder. Detta skulle kunna innebära att kunderna delar vissa resurser som gör det möjligt att på ett relativt enkelt sätt titta på någon annans filer. Billigt kanske har fler nackdelar än man tror?
I alla fall jag tycker detta är en viktig aspekt att titta på om man ska göra en undersökning och utnämna ett webbhotell till "det bästa". Att helt sonika säga att det som är avgörande är pris, support, enkelt att beställa etc. tycker jag är fel. En fin fasad kan dölja precis vad som helst, och undersökningen ger ingen vidare inblick i hur servrarna egentligen sköts. Kanske skulle man ha tittat lite på rutinerna hos de olika webbhotellen? Ställt mer tekniska frågor om hur det egentligen sköts? Med tillåtelse försöka "hacka" en annans kund konto och försöka läsa känsliga dokument?
Med andra ord är jag inte speciellt imponerad av undersökningen. Jag tycker inte den säger speciellt mycket mer än vad jag skulle kunna läsa mig till på webbhotellets egen sida eller genom en enkelt "googling".
/Kristofer - IIS MVPSv: Bästa och sämsta hotellen 2008 rankade. Vad tycker du?
/ThomasSv: Bästa och sämsta hotellen 2008 rankade. Vad tycker du?
Sen har jag Binero privat och hejjävlar vad nöjd jag är med dem! :)
Har haft att göra med one.com, men dom är ju inte bara helt värdelösa, de är totalt inkompetenta med.
//JohannesSv: Bästa och sämsta hotellen 2008 rankade. Vad tycker du?
http://blogg.ballou.se/?p=39
/Johan