Hej Tror fortfarande att någon inställning är fel, något med kryptering eller autentisering. Kan vara så att din leverantör har ändrat något (t.ex. kräver autentisering nu) sedan det fungerade och du skapade image-filen. Som johan säger - kolla vad som gäller för dig. Utgående smtp är inte din ingående. Oftast är det mail1.telia.com för telia osv osv.. Kan det vara att du ska ha smtprelay1.telia.com om du har något annat konto än Telia som ISP? Nu kan jag inte se att du faktiskt har Telia, men eftersom folk redan har nämnt det så vill jag bara påpeka att Telia sen ganska länge har övergått till mailin.telia.com och mailout.telia.com. Tack för era svar! [citerat Mikael Jeansson Medlem:9663 www.pellesoft.se/communicate/forum/view.aspx?msgid=267457&forumid=148&sum=0#267566] Jag tackar för alla svar! Det sistnämnda med att importera från office outlook 2007 till outlook expressOffice Outlook 2007
Har sedan en månad problem med att skicka mail med Office Outlook 2007, jag kan ta emot men inte skicka mail med det däremot går det bra att både skicka och ta emot med Outlook Express.
Alla inställningar är rätt och har även prövat att skicka i felsäkert läge men utan framgång,
är detta något som ni har hört något om tidigare eller varit med om? Office Outlook 2007 säger
att den inte hittar servern
(Det går inte att ansluta till servern för utgående e-post (SMTP).)
Har letat på nätet men blir hänvisad till svar som att det kan vara fel på inställningarna o.s.v.
Ska säga att jag har även lagt tillbaka operativet från min imagefil, när jag gjorde den imagefilen
så funkade det även att skicka och ta emot från Office Outlook 2007.
Finns det något svar eller är det fel på programvaran?
Mvh/MickeSv: Office Outlook 2007
/JohanSv:Office Outlook 2007
Sv: Office Outlook 2007
Sv: Office Outlook 2007
Inte helt säker, men tror även att andra adresser än Telias fungerar med mailout.
Sen så funkar säkert dom gamla servrarna också, men man kan anta att dom kommer att tas bort nån gång.
/ThomasSv:Office Outlook 2007
Jag har comhem och har just pratat med dom det är inga andra inställningar än dom vanliga d.v.s. mailin.comhem.se mailout.comhem.se och användaruppgifterna, jag ska söka vidare så får vi väl se vad som händer. Trist bara att behöva byta mailprogram, det går inte att importera mailadresserna från office outlook 2007 till outlook express.
Mvh/MickeSv: Office Outlook 2007
<b>> Trist bara att behöva byta mailprogram, det går inte att importera mailadresserna från office outlook 2007 till outlook express.</b>
Är du säker? Jag tror att det finns något sätt att exportera adresslistan, det brukar finnas. Och sedan importera den i outlook express
http://www.ucalgary.ca/it/help/articles/email/clients/outlook07/impexp#export
http://support.microsoft.com/kb/175017Sv:Office Outlook 2007
gick att göra förvisso men det såg ut som skit, en massa olika tecken mellan namn och mailadressen så bästa skulle ha varit att skrivit in det för hand igen.
Nåväl, nu har jag fått ordning på ett av mina mailkonton i Office Outlook 2007 och kan både skicka och ta emot igen, det andra inväntar jag från mitt webbhotell för att se vad dom säger om pop3 och smtp.
Då får väl detta ses som avklarat nu, tack alla som har svarat och ha en fortsatt bra dag.
Mvh/Micke