Webhotellet måste ha stöd för asp. Jag är mycket nöjd med digitalrice.com. Visst du får bara 5 mb utrymme, men bilderna kanske kan läggas på annat ställe. De stödjer det mesta, och det är gratis. Men man kan få vänta ett litet tag innan man får kontot. Men det är det värt, för det verkar vara stabilt. Det ligger nästan aldrig nere. Hoppas det kan vara till hjälp. Tack för tipset! Att lägga bilder på ett webbhotell och låta kunder gå ditt för att titta och inget mer och är det dessutom många som går dit så drar det på servern, mitt webbhotell hade en sån kille för någon vecka sedan han la bara upp en massa bilder och inte hade någon egentligen hemsida han blev avstängd, det finns säkert dom som kunde ha det utrymmet bättre än vad han hade. Håller med föregående inlägg. Detta har inget att göra med Det har visst med ASP att göra för webhotellet MÅSTE ha stöd för ASP. en idé jag får när jag läser detta är att om en av hans intresserade kunder är intresserade av att se hans arbeten (bilder) så kan väll den intresserade få de på en cd-rom eller liknande (de kostar ju bara typ 8-9 kr/st...) Varför måste allt vara gratis nuförtiden??? Hyr in dej på ett amerikanskt webhotell, jag använder mej själv av DataStream USA (www.datastreamusa.com) Marika, om du ser till att skicka några bilder till dom så dom ser vad det är dom skall ta ställning till, så kommer dom garanterat inte att säga nej. Pelle. Ja det har jag inte gjort faktiskt, skickat bild till dem! Hej! Brinkster tar inte emot något sånt enligt dem själva.Gratis webhotell???
Sidan som ska upp är en sida med vackra proffstagna erotiska foton.
Vissa anser att de visar för mycket men det tycker inte jag.
Detta är alltså en kundsida som behöver webhotell.
Jag har försökt hitta hotell ett bra tag nu men inte lyckats.
Webhotellet behöver inte vara svenskt.
Någon som kan hjälpa mej med detta?
Inga privata servrar tack...Sv: Gratis webhotell???
Om du vill ha stort utrymme så finns ju brinkster .com. Segt, men mycket utrymme, och gratis.Sv: Gratis webhotell???
ja visst kan man lägga bilderna nån annanstans.
Brinkster har jag redan varit i kontakt med och de tar inte emot något naket över huvud taget.Sv: Gratis webhotell???
Helt eller delvist nakna tjejer hör inte hit och jag äcklas inte av det, jag har inte ens skrivit äcklas och vad jag menar med det jag skrev är att det är inte bra att öka porrvisningen "konstnärliga" om du så vill. Och fortfarande skulle det vara en seriös kille som hade detta så inte fasiken ränner man omkring på ett Aspforum och frågar efter utrymme för nakna tjejer.
MickeSv: Gratis webhotell???
asp - allmänt forum
Sover forumets moderator ? eller väntar han på att få adressen till porr-sidan ?
/Roland, ZzzzzzzzSv: Gratis webhotell???
Det är därför jag frågade här.
Jag har inte frågat vad som tycktes om detta jag frågade om ett webhotell!!!!!!!Sv: Gratis webhotell???
Men som någon sa här ovan, att hyra in sig på ett riktigt hotell vore det ändra rätta annars tycker jag. Tvivlar på att något sånärt hotell ger ut 60 mb utrymme samt massa trafik gratis till något sådant.
Sedan man kan på skivan kankse göra nått enkelt vb-program som visar bilderna (det är jätte enkelt och så kan man få mycket hjälp här om sådana saker)Sv: Gratis webhotell???
Kostar runt 700:- för ett år, då får du 300Mb utrymme, 50POP3, FTP, stöd för alla typer av program språk, DSN-inlägg mm...
Fungerar perfekt, och det är mycket billigare än svenska webhotell...
//MagnusSkicka 2-3 exempelbilder via mail först..
Ps. Då jag tagit bort allmänt forum så är det svårt för er att posta frågor likt dessa. Jag tycker att frågan är befogad för det är stor skillnad mellan porr och erotiska bilder speciellt om detta är en seriös fotograf. Jag tror nämligen inte webbhotellen har funderat igenom den gränsdragningen.
Hälsningar
/PelleSv: Skicka 2-3 exempelbilder via mail först..
Då förstår de ju att det inte har med porr att göra.
Jättetack för det tipset!
Om att kunden har råd med att anlita mej:
Denna sidan var nästan bara att göra en bakgrund och lägga in bilder och kategorier så han får ge ca 200 kronor för att jag skulle göra den.
Han har precis gått ur fotoskolan och har inga kunder ännu och på det sättet heller inte någon inkomst av foton.
Därför heller inte pengar till ett vebhotell på nära 1000 kronor året.
Mvh
MikaSv: Skicka 2-3 exempelbilder via mail först..
På www.brinkster.com får du 30MB och ASP-stöd!
Ale ThoorSv: Skicka 2-3 exempelbilder via mail först..
"Vi har för mycket barn som surfar runt på vår server" säjjer dom!