Jag behöver plats (stöd för asp) och jag är trött på gratis-hotell som ständigt strular. Så nu letar jag efter billiga webhotell. Har hittat två intressanta (www.box.se och www.b-one.nu/) men det verkar som man MÅSTE teckna domän oxå, och det vill jag helst inte lägga pengar på. Men det är kanske så det funkar??? Box.se har (om jag inte minns fel) varit uppe ett antal gånger här, och strulat något extremt. www.loopia.se är hyfsat bra om du vill ha ett lågbudget-alternativ. Dom har bra support o.s.v men ska du ha ett hotell som funkar i alla väder så kan jag bara rekommendera Ballou.Se. Jag har BARA bra erfarenheter därifrån, stabilt, Dygnet-runt-support, vardag som helg m.m, Min favvo. "räkna inte med att > Jag ska bara köra vanliga gästböcker, men hur kan jag vet att detta kommer funka då? Cliche hosting är nog icke det bästa, läs följade tråd http://www.aspsidan.nu/default.asp?page=forum&menu=4&fp=showPost&pId=94407Webhotell?
Sv: Webhotell?
B-one.nu har jag via min praktik, är inte direkt nöjd med deras luddiga support och
användarvillkor, dom kör Apache med tillägget ChiliSoftASP så räkna inte med att
alla ASP kommer funka bra där.Sv: Webhotell?
/JuhaSv: Webhotell?
alla ASP kommer funka bra där."
Hm... det verkar ju inte bra, eftersom det är pga asp:n som jag behöver webhotellet. Jag ska bara köra vanliga gästböcker, men hur kan jag vet att detta kommer funka då?
Ballou är tyvärr alldeles för dyrt, eftersom jag bara ska använda det till mina två privata sidor. Får kolla Loopia.
Nån som har erfarenhet av hemsida.net?
Fler förslag?Sv: Webhotell?
B-one stöder bara MySQL-databaser, vad jag har förstått så är det rätt annorlunda jämfört med en Access-databas.
Går du över till PHP så funkar nog B-one lite bättre ;)Sv: Webhotell?
Om du inte vill ha domän så rekommenderar jag skarpt www.hemsida.net där du får Asp Access 30 mb 6 gb trafik och en massa annat för 150 kr om året. Då är det ftp också. Det går inte att koppla domän. Har det här konto själv och det fungerar alldeles utmärkt.
Du kan kolla in på min sida om du vill kolla hastigheten http://www2.hemsida.net/viktor