HEJ! Ne ingen Dlink... Netgear är stabila... Jag har en NetGear RP-614 (tror jag den heter). Den har bara vanligt 100Mbit ethernet men den är kanon! Den administreras lätt via webbsida från insidan (eller om man vågar kan man aktivera admin från utsidan, gulp!). För att sätta upp server eller spela spel är det bara att lägga in en portforward i routern, tar en minut eller två. Kom förresten ihåg att varje port bara kan forwardas till en dator, alltså kan du bara ha en ftp som svarar på port 21 och en del spel kommer bara att funka från en dator åt gången inifrån ditt LAN, men denna funktion är samma på alla routers (det har med TCP/IP-protokollen att göra). Det enda jag saknar är en logg över intrångsförsök utifrån, den kan bara logga vilka webbsidor jag som användare tittar på... Hej ! Jag kör med en Netgear FR114W med fyra fasta portar samt en PC-card plats för att kunna komplettera med ett PC-card för trådlös överföring. Jag har en DI-624 och den fungerar mycket bra... Den stödjer även 54Mbit trådlöst nätverk. Den är inte så kronglig heller vilket många routers kan vara. Jag kör ftp på min dator också och det fungerar hur bra som helst. Har inte haft någora problem med spel än så länge heller.ADSL-router. Vad köpa?
Jag skall köpa en ADSL-router och undrar om någon har något tips vad man skall välja för modell/sort.
Har idag en stationär PC och en bärbar.
Skulle vilja ha wireless till min bärbara och gärna ett kort som bara tar upp en plats.
Misstänker att varje dator får en lokal ip-adress från routern. Hur vet routern hur den skall hitta till min PC med ftp-server och hur går det när man spelar spel över nätet?
Hittade denna:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=NGWLKIT7
/AlexanderSv: ADSL-router. Vad köpa?
Ett forum där det nog blir lite mer fart på denna fråga är
www.64bits.se/forumSv: ADSL-router. Vad köpa?
Trådlösa NetGear har jag ingen erfarenhet men jag antar att alla NG-routers som går att köpa nu är minst lika bra som min som är ett år knappt.
/ DavidSv: ADSL-router. Vad köpa?
Har ett Netgear WGR614 wireless med 4 vanliga tp portar samt firewall.
Den kan jag rekommendera, superenkel att administrerar delar ut ip via antingen fasta som du anger eller inbyggd DHCP.
/CSv: ADSL-router. Vad köpa?
Funkar bra.
//
JanneSv: ADSL-router. Vad köpa?