Hej! Sök och du skall finna [webb-nätverks-kamera] & [Räckvidd trådlöst] Jo jag såg dem där... Men jag blev inte så mycket klockare... Ja men var beredd på att du ev måste ha yttre antenner, (hyfsat dyra). Samt att AP måste stödja yttre antenner. (priser finns på dustin)Trådlöst nätverk med D-Link DWL-700AP Air
är det någon som har provat D-Links DWL-700AP Air tillsammans med DWL-122, DWL-510 och/eller DWL-610? Det står i databladet att den har en räckvidd på 300 meter utomhus och 100 meter innomhus.
Det är nämligen så att jag och en kompis som bor ca 200 meter i från mig skulle vilja ha ett litet nätverk så att vi kan kopiera filer av varandra och kanske spela något litet spel som inte kräver så snabb nätverksanslutning.
Jag skulle gärna vilja veta om det är någon som har provat innan jag köper själv så att jag kan vara lite säker på att det ska fungera iaf.
Tack på förhand!
EDIT
Eller är det någon som vet någon annan bra accespunkt som räcker ca 300 meter?Sv: Trådlöst nätverk med D-Link DWL-700AP Air
Kan ju tillägga att det kommer fungera om du har fri sikt och yttre antenner ev riktade.
Fast du kan ju testa utan yttre antenner, går det så går det.
/johanSv: Trådlöst nätverk med D-Link DWL-700AP Air
Och ja, det är fri sikt. Kanske ska slå till och låta det bära eller brista.Sv: Trådlöst nätverk med D-Link DWL-700AP Air
Jag är övertygad om att det kommer fungera, törs dock inte säga ngt om hastigheten..
/johan