Hej! Mitt fjärrskrivbord har också strulat en del, jag använder numera VNC http://www.realvnc.com Prova med Remote Administrator. Fungerar bra, men kräver licens efter 30 dagar. Jag provade också VNC nu när detta hände, men jag tycker inte att det flyter lika bra som fjärrskrivbordet. Jag tycker inte att skärmuppdateringen är så bra, det laggar liksom. Jag har precis fått exakt samma problem. Jag hade en fungerande konfiguration och helt plötsligt kan jag inte ansluta igen.Problem med anslutning till fjärrskrivbord
Har fått ett klurigt problem och är snart redo att fylla soprummets elektroniklådor med resterna av mitt lilla men ståtliga nätverk.
Jag har två stationära datorer och en bärbar (alla med XP Pro) som kopplas samman med en Netgear RT314 router. De delar på en internetlina från ComHem.
Tanken är att jag inte ska behöva ha skärm & tangentbord till den ena stationära datorn, utan den ska fjärrstyras. Detta fungerade alldeles utmärkt (jag kunde styra vilken dator som helst från vilken som helst) till för några dagar sedan då något hände med internetuppkopplingen. Tydligen något stort fel för kabeltv:n la också av. Den kom dock tillbaks och så även internet efter att jag startat om modemet.
Men nu kan jag inte längre ansluta till den skärmlösa datorn utan följande felmeddelande kommer upp:
"Klienten kunde inte ansluta. Du är redan ansluten till konsolen på den här datorn. Det går inte att upprätta en ny konsolsession."
Detta trots att jag formaterat om båda diskarna, fimpat brandväggar, tagit ned alla Windowsuppdateringar och dansat regndans.
Det fungerar dock att ansluta mellan den andra stationära datorn och laptopen.
Tacksam för alla förslag.Sv: Problem med anslutning till fjärrskrivbord
En trevlig liten sak som funkar kanon, men det kanske finns en poäng med fjärrskrivbord som jag missat?Sv: Problem med anslutning till fjärrskrivbord
http://www.famatech.com/Sv: Problem med anslutning till fjärrskrivbord
Plus att det är irriterande att ha ett olöst problem hemma. Det är som att ha Bill Gates i soffan, oavbrutet skrikandes förolämpningar.Sv: Problem med anslutning till fjärrskrivbord
Jag har inte ändrat något hårdvara eller mjukvara så jag misstänker att detta har kommit med en windows uppdatering.
Är det någon som vet nått om det?