Jag hjälper en tjej med att koppla upp hennes nya dator mot telefonmodem. Kommer så långt att modemet ringer upp och ansluter till internet, men när jag sedan startar Explorer eller Outlook Express så fungerar det inte, trots att lilla internet-ikonen ligger och blinkar nere i hörnet och påstår att den är uppkopplad. Nån inställning i explorer? Hej Kattis Tusen tack för svaret! Det var mycket riktigt brandväggen som strulade. När jag avinstallerat denna så fungerade det. Strul med modemuppkoppling och explorer
(Hoppas jag är i rätt forum). Sv: Strul med modemuppkoppling och explorer
Ett par frågor, om än så dumma.
lilla internetikonen, är det anslutningen du menar?
Vilket os, antar att det är xp?
Har du någon brandvägg installerad? om det är xp som os, så kolla om brandväggen som följer med är aktiverad eller ej.
Rimligen bör dina inställningar i tcp vara helt blanka, eftersom det är en telefonuppringning, dvs erhåll inställning automatiskt
öppna internetexplorer, kolla "verktyg" / "internetalternativ" , fliken anslutning att du har rätt inställningar.
att dne använder rätt anslutning, att du inte har proxy ibockat mm.
kolla även Arkiv / "arbeta offline" inte är ibockad.
Skulle även rekommendera dig att göra följande om du har xp,
gör systemåterställning till tidpunkt innan du installerade modem,
installera färskt antivirusprogram OCH brandvägg, typ norton internetsecurity
skapa därefter anslutningen
misstänker att du kan fått nån form av virus som blockerar din anslutning, och dteta kan du lösa så här
Jag löste min adsl-uppkoppling så här.
deetta är vad jag kan bistå med. lycka tillSv: Strul med modemuppkoppling och explorer