Dålig rubrik... Om du kör XP på den stationära maskinen är det bara att fjäransluta till den. Hur fungerar detta i praktiken, kan man få så att redan vid uppstart kan välja att fjärransluta den stationär. Finns ett program som heter remote administation... www.radmin.com Annars kommer ju Remote Desktop Control med XP och den funkar klockrent.Fungerar detta?
... men jag funderar om det går att koppla ihop en bärbar med en stationär, så att i princip den bärbara endast används som skärm och tangentbort. Det vill säga att man köra alla program m.m från den stationära.
/JohanSv: Fungerar detta?
Sv: Fungerar detta?
Är detta något som fungerar bra, dvs att man kan ha det som en permanent, snarare än en tillfällig lösning.
Frågan grundar sig i att står i valet mellan att köpa en ny bärbar, alternativ en stationär av typen denna:
http://www.fujitsu-siemens.se/page/?3415.9.6
Problemet är att enda möjligheten för mig att styra den är då genom min nuvarande bärbara.
Tacksam för ev. relaterade länkar.
/JohanSv: Fungerar detta?
Det programmet är väldigt bra. Jag kör med det programmet nu och styr 2st datorer från min bärbara. Fungerar bra. Jag har däremot bara 11Mbit så det laggar lite när man gör saker på de andra datorerna.
MVH JesperSv: Fungerar detta?
Använder den dagligen i jobbet, aldrig några problem. Snabb är den oxå ;)
cya,
/PatrikB