Har ett litet problem med att connecta till port 31337, oavsett IP. Testa någon annan port och se om det fungerar. Det kan ju vara så att lyssnaren inte fungerar på någon port och då vet du var du skall börja leta i alla fall. Annan port funkar som sagt, ja.Ansl. till port 31337.
När jag försöker connecta till min (och andras) irc-bouncers, så kan den överhuvudtaget inte skapa någon anslutning.
Ett problem som av okänd anledning helt plötsligt uppstod i går morse.
Samma problem har jag haft på en annan dator, i ett annat hem, men efter datorbyte (fast samma router, sladdar whatever etc etc) så fungerar det.
Datorn hemma är inte kopplad till någon router, utan direkt till modemet, det funkar perfekt att ansluta till irc-bouncers på andra portar och det funkar perfekt att ansluta till min bouncer, från andras datorer, alternativt om jag byter port på den.
Jag har provat att skapa tillåtelse-regler i min Norton FW och till och med avaktiverat den någon sekund för att prova - utan resultat. Windows-brandväggen är inte heller igång. Och enligt ISP, Chello, så ska det inte vara några problem med port 31337. Har även installerat en ghost från i juli (som då förstås funkade), men inte nu...
Vad kan detta bero på? Vad mer kan man testa?
mvh Filly.Sv: Ansl. till port 31337.
Sv: Ansl. till port 31337.
Men det är ju vid anslutning till port 31337, oavsett IP.