Jag har gjort ett server och ett klient program som till en början bara ska klara login och chat men som Jag kan maila hela koden för både klient och server till de som önskar hjälpa till menFunktion som borde skicka till alla klient skickar bara till senast anslutna
efterhand ska bli mer av ett spel. Beskrivning av mitt problem i stort...
Jag kör servern på min dator...
Jag öppnar 2 instanser av klienten...
Jag ansluter och loggar in med "Klient 1"...
Jag ansluter och loggar in med "Klient 2"...
Jag skriver "Hej" i "Klient 1"...
Servern tar emot mitt meddelande och kör en funktion för att loopa igenom alla anslutningar och skicka
"Hej" till dem...
"Klient 2" talar om för användaren (mig) att "Klient 1" har sagt "Hej"
"Klient 1" Är knäpptyst
Allting jag skriver på klient 1 BORDE dyka upp i båda klient 1 och klient 2, förresten borde den dyka upp i alla klienter om så det skulle vara 1000 anslutna. Men dyker bara upp i den senast anslutna. Alla klienter öppna kan skicka meddelanden men bara den senast anslutna kan ta emot dem. Detta gäller även följande scenario...
Klient1 ansluter
Klient2 ansluter
Klient3 ansluter
(Nu kan Klient3 ta emot data)
Klient3 disconnectar
(Nu är det Klient2's tur att kunna ta emot data)
(Om Klient1 nu skulle säga någonting skulle Klient2 uppfatta det och Klient2 skulle även plötsligt hitta
all info som den gick miste om när Klient3 styrde och ställde)
Jag testade att sätta en breakpoint på varje rad i min "SendData" funktion,
jag häpnade när alla klienter faktiskt kunde ta emot allt.
Får samma resultat om jag kompilerar och kör .exe filen
Vad kan jag göra för fel???Sv: Funktion som borde skicka till alla klient skickar bara till senast anslutna
måste se hela koden för att göra så.