Hejsan... Specifiera gärna vad ditt nätverk består av, så är det lite lättare att börja reda ut var problemet kan vara. Om det är ett trådlöst nätverk kan du kika på vilken kanal du ligger på (antagligen 6 som är default för de flesta routrar). Om det finns flera trådlösa nätverk i närheten kan det vara bättre att byta kanal då de kan gå in och störa varandra. hehe era små ledtrådar löste en del... helt enkelt så att jag disablade Wlan:et och drog en kabel... Vilket är det du har problem med? Min gissning är framför allt USB-nyckel? är det här rätt tråd för nätverksproblem! i så fall hjälp snälla :)
blir fruktansvärt frustrarad på min uppkoppling för tillfället och tänkte att någon av er säkert kan hjälpa mig, mitt problem är:
min uppkoppplingen kommer och går... (jag kör win XP SP2 med alla uppdateringar osv ) och ungefär var 3-4 min så kommer den lilla ikonen i nere i högra hörnet om att jag har tappat anslutningen till internet, sen efter ca 5-10 sec är den tillbaks. Detta är ju otroligt enerverande om man tilllexempel laddar något (som t.ex en drivrutin from asus förtillfället...) för då avbryts ju allt...
allting var stabilt i förr går... vet inte vad det kan vara!
den enda mjukvaruförändringen som har gjorts är att MSN messenger 7.5 har installerats.
följande har gjorts:
* startat om alla komponenter i nätverkskedjan
* konfigurerat en ny nätverksanslutning
* virussök
* kontrollerat brandväggen (och windows egna är avstängd)
* avinstallerat MSN (men det krånglar fortfarande så msn borde vara eliminerad som orsak)
blir snart ledsen i ögat... sänder mitt sista hopp till er Sv: är det här rätt tråd för nätverksproblem! i så fall hjälp snälla :)
Är det till exempel ett trådlöst nätverk eller inte....Sv: är det här rätt tråd för nätverksproblem! i så fall hjälp snälla :)
Men som Angelica: Speca vad du har för något först så kan vi börja snacka vad du kan göra åt det sen...
/EmmaSv: är det här rätt tråd för nätverksproblem! i så fall hjälp snälla :)
har fipplat en del med kanalerna innan, hittade en som var ledig men det är möjligt att någon elak granne har bestämt sig för att ha samma som mig igen...
nätverket består av: ett surfboard 5100E (modem ála UPC), en D-link (DI-624) med 2st tillhörande Dlink kort ett usb, ett PCI (kommer inte ihåg modell)
men men jag nöjjer mig nog så länge... (flyttar om 3 månader hoppas på snällare/bättre grannar då :D)Sv:är det här rätt tråd för nätverksproblem! i så fall hjälp snälla :)
jag skaffade nämligen en sådan och har haft så mycket problem att den åkt i papperskorgen... Det jag fick höra när jag kollade runt var: USB-nycklarna är så pass nya att de ibland tappar kontakten, det är något i mjukvaran. Ibland får de tom sånt frispel att nyckeln inte känns av när den pluggas i, och man måste ominstallera mjukvaran på datorn.
men men... d-link är inte någon personlig favorit (snarare tvärt om). Det kan enligt vad jag har förstått även påverkas av din bredbandsleverantör. Vissa leverantörer kommer tydligen sämre överens med vissa burkar än andra. Gör lite sökningar och se vad du kan hitta på just din utrustning och din leverantör.
För jag antar att du inte får problemet när du kör med kabel? Om du får det så ligger problemet med största sannolikhet mellan din leverantör och ditt modem. Om det bara uppstår i trådlöst läge så ligger det antagligen någonstans i din trådlösa överföring..
/Emma