Hej, Det kan inte vara någon granne som kör på samma kanal och stör (eller ev. någon annan störning)? Låter ju lite långsökt om det fungerar på en dator, men den kanske har bättre antenn... Jag skulle nog testa att byta kanal på accesspunkten, tycker det är värt ett test. Tack för förslaget. Testade kanalerna 1, 6 och 11 (hade automatiskt val = 8 tidigare). Uppkopplingen bryts fortfarande... Har du provat med att avinstallera nätverket helt och starta om datornTrådlöst nätverk strular på vissa datorer
Mitt trådlösa nätverk har fungerat perfekt i hela huset. Men den senaste veckan har det plötsligt börjat krångla. Jag får plötsligt svag signalstyrka istället för utmärkt och sedan kopplar nätverket ifrån. Det här händer med några minuters mellanrum. Jag får sitta och reparera anslutningen om och om igen för att kunna vara uppkopplad och få iväg det här ropet efter hjälp!
Problemet har uppstått på både min laptop och min stationära dator. Men nu när jag tog hem jobbets laptop kan jag sitta uppkopplad med den hela dagen på det trådlösa utan problem!
Har provat att starta om all utrustning. Har stängt av alla datorerna och bara haft en i taget igång. Windowsbrandväggen är avstängd. Använder Bredbandsbolaget, D-link router (DIR-655), Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100 3A Mini PCI Adapter på laptopen där det inte fungerar.
Någon som har förslag på en lösning? Och en förklaring till varför det plötsligt blivit så här på 2/3 datorer?!
Mvh
JohannaSv: Trådlöst nätverk strular på vissa datorer
/JohanSv:Trådlöst nätverk strular på vissa datorer
Andra prylar som kan störa..? Hm, köpte iof ny digitalbox till tvn här i dagarna. Men det ska väl inte störa ut mitt trådlösa?! Inget annat nytt eller flyttat. Ryckte ur sladden till digitalboxen för att vara helt säker och nätverket krånglar fortfarande...
Fler förslag?!Sv: Trådlöst nätverk strular på vissa datorer
och därefter lägga upp nätet igen. Jag har själv gjort det på både mina
och andras nät när det strulat och lyckats med stor framgång, men inte alltid :-( .
Kolla även vad den "nya" datorn har för inställningar och se om du
kan använda dig av samma på dina datorer.