Någon som känner till lista med portnummer som olika applikationer använder? Inte bara standardportar utan även "fulingar" på högre nummer som är vanligt bland trojaner och liknande skulle vara kul. har ingen lista rakt men det finns en integrerad i "blue's portscanner"... ladda ner den här: http://www.bluebitter.de/download/BluesPortScan.zip Inte riktigt vad jag var ute efter, jag vill ha en fristående lista så att man slipper det där programmet... Vet inte om det är var du är ute efter...är ju mer en officiell lista: Den listan var ju perfekt, tyvärr var inte porten jag letade efter med... Någon som känner till om 23825 används till något speciellt? Det kan ju vara något dynamiskt tilldelat, men jag har fått flera "träffar" på samma nummer vid olika tillfällen så det verkar lite mysko... Så höga portnummer får vem som helst använda till vad som helst, så det är omöjligt att säga vilket program det är som försöker på den porten. Jojo, det är jag allt med på, men det finns ju program som alltid använder samma oregistrerade portar, tänkte om det kanske var något sådant. ICQ använder väl sig inte av någon bestämd port för direktkommunikation? Det är näligen ca 10 olika ip:n på samma port... ICQ är väl annars det enda programmet som kan ha genererat detta från "min sida" vad jag kan komma på... Kör inte ICQ på port 4000 ...? Jag har inte ICQ här så jag kan kolla vad det står i konfigurationen, men har för mig det i alla fall. Kolla inställningarna, där man väljer vilka servrar man vill köra över, så ska det stå (i ICQ alltså). Man kan ställa in vilken port ICQ ska använda till servrarna (4000 är default tror jag), men för direktkommunikation mellan två klienter tror jag porten slumpas fram...Lista med portnummer
Man blir lite nyfiken ibland när man läser brandväggsloggar och hittar många förfrågningar på "okända" portnummer... :)
/JohanSv: Lista med portnummer
Sv: Lista med portnummer
http://www.iana.org/assignments/port-numbersSv: Lista med portnummer
Så även om det råkar vara en port som TYP ICQ använder, så kan jag göra ett eget program/virus som använder den porten och då är det svårt att säga exakt vilket program som försökt koppla upp sig mot din dator...
- MSv: Lista med portnummer
/EESv: Lista med portnummer
/Johan