Jag kör idag MDaemon som mailserver och är väldigt nöjd, den har "alla" funktioner som behövs inkl webgränssnitt. Nu har dock funderingar kommit upp på hur man ska kunna dela ut kalendrarna i Outlook så att man kan se när kollegorna är upptagna och sånt. Krävs det att man kör Exchange Server eller finns det andra lösningar? Exchange-lösningen känns aningen dyr för 5-6 användare då det förutom Exchanglicensen behövs en W2K-server till, MDaemon körs idag på NT4 workstation, och jag vill inte gärna plocka in mailservern på filservern (som är w2k-server). Går det inte att använda Outlooks kalender till MDaemon 6? Har för mig att jag såg något sådant på deras web. Nej, vad jag kan se så finns det webbaserad kalender, men ingen koppling till Outlook... eller har jag missat något? Det var det här jag hade sett! Det verkar vara som jag trodde, man kan bara använda kalendern via WorldClient (webgränssnittet). Jag hittar iaf inget om outlook i manualen. Kan man inte ha kalendern på en extern fil, som sen ligger i nätverket så dom andra kan läsa den med..? Ska kolla hur det verkar... men det verkar lite osmidigt... Här hittade jag något som verkar intressant, har inte läst så mycket än, men det ger väl sig om en stund... Jag har läst på lite mer nu och detta verkar vara precis det jag söker, för en någorlunda rimlig peng.Delad kalender i Outlook utan Exchange?
Några förslag på lösningar?
/JohanSv: Delad kalender i Outlook utan Exchange?
Sv: Delad kalender i Outlook utan Exchange?
"Shared Calendaring and Scheduling
WorldClient has been enhanced with a complete system for scheduling appointments, meetings, and memos at either a global or personal setting. You can also import or export the information from WorldClient to Microsoft Outlook."
<URL:http://www.altn.com/products/features.asp#9>
Hur det fungerar och om det är något för dig vet jag inte.Sv: Delad kalender i Outlook utan Exchange?
Sv: Delad kalender i Outlook utan Exchange?
http://www.bynari.net/bynari/insightcon.html
/Johan