Tjenare.. Hej Jag har en sådan D-Link och är nöjd med den! Tack. uPNP är Universial Plug N Play. DI-804 har utgått och ersatts med DI-604. DI-604 har uPnp stöd. Den som heter DI-804V är en VPN-router men fungerar annars som DI-604. Jo, jag har kollat lite på den oxå.. Generellt det mesta plus uPnP. Jag har 604:an, blir dock en hel del pill med inställningar på routern innan man kan köra multiplayerspel t.ex. Inte för att jag spelar mycket, utan för att jag testade igår...D-Link Dl-804
Hade tänkt att införskaffa mig en Bredbandsdelar och fastnade för denna, D-Link Dl-804.
Nu skulle jag vilja ha lite positiv/negativ kritik på denna produkt..
Så att man inte köper grisen i säcken ;o)
/WolfSv: D-Link Dl-804
Rent prismässigt kan du göra som jag gjorde
skaffade ytterligare ett nätverkskort , 160 :- .
Funkar jättebra mot två användare.
Lite mer proffsigt skall du givetvis skaffa den DLink du
nämner, har bara hört gott om den.
mvh
Sven Sv: D-Link Dl-804
Den är hur stabil som helst och har det mesta som krävs för en vanlig användare.
Själv saknar jag 2 funktioner i den, stöd för uPNP och en ordentlig logg-funktion.
Om du inte har behov av de två funktionerna så är min till salu! :-) Om du harc behov av uPNP och loggning så är D-Link 804v eller någon av Linksys ett bättre val, men naturligtvis dyrare!
Sedan så saknar ju 804:an också stöd för modem och skrivare, om man nu har behov av det.Sv: D-Link Dl-804
Då låter det som ett vettigt val då.
Kör förnärvarande med två nätverkskort och en switch och det funkar kanon, men man blir lite låst iochmed att den datorn alltid måste vara igång..
En liten fråga till..
Är inte så påläst på det här med uPNP.
Vad används det till??
Vilka är fördelarna med det??
Har man mycket nytta av det??
osv.
Det innebär i stora drag att nätverksenheter hittas av ditt OS (WinXP och WinME) och konfigureras automatiskt. Dessutom så kan vissa applikationer konfigurera sig tillsammans med routern så att de ska fungera, utan att man manuellt behöver öppna en massa portar manuellt.
Idag är det (vad jag vet) bara MSN Messanger som har den funktionen.Sv: D-Link Dl-804
DI-604 kostar under 700kr och är kanske den billigaste bredbandsroutern på marknaden. Har själv DI-804V och kör på BBB-nätet och den fungerar helt ok. Jag är nöjd. Nackdelen med dessa routrar är att de inte klarar av att routra farter över 7Mbit. Sv: D-Link Dl-804
Men, har 604:an allt som 804:an har??
Saxat från D-Links sida
(804:an)
-----------------------------------------------------------------------------------------------
§ Access Control: Låter dig definera olika access-rättigheter för olika användare.
§ Virtual Server: Låter dig exponera www, FTP och andra tjänster på ditt lokala nätverk (LAN) för åtkomst för Internet användare utanför ditt lokala nätverk.
§ DMZ Host: DMZ låter dig exponera en dator på ditt lokala nätverk för Internet.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
För kollar man på D-Links sida så har dom inte radat upp speciellt mycket information på 604:an..
I bland så vill man kunna starta tex ftp servern, web servern eller liknande tjänster. och det klarar ju 804:an..
DI-804 har utgått! DI-604 är D-Links ersättare. Sv: D-Link Dl-804
Annars: Skit bra köp tycker jag! (604)