Hej! Hej De utdelade mapparna låg på NTFS. Jag bockade för att "änvändarna" under fliken Säkerhet på mappen så de fick Fullständig behörighet. Ingen kunde komma åt mina utdelade mappar.
Har ett litet problem som jag inte klarar av att lösa.
Förra helgen skulle några polare spela lite LAN. Vi delade även ut lite mappar till varandra, där kommer mitt problem.
Jag kunde se alla "datorerna" i nätverket, jag kunde även komma åt det de andra delade ut. De andra kunde se min dator i nätverket men de kunde inte se det jag delat utt. Det kom upp en inlogginngsruta när de dubbelklickade på min dator.
Vi gjorde exakt samma konfiguration på alla maskiner men min ville inte.
Det enda som skiljer oss åt "tror" jag är att jag har IIS igång på min.
Upptäckte något annat knepigt idag. Gav ut min ipadress till en kompis på nätet så att han kunde kika på de asp sidor jag gjort. Han lyckades komma till startsidan på min webbserver men när han skulle åt asp sidorna så blockerades han med inloggningsfönster.
Har även php sidor på servern och de kunde han kolla på.
Tyckte det var lite märkligt.
Någon som har någon ide var det kan vara, det vankas ny LAN träff nästa helg.
Mvh MarcusSv: Ingen kunde komma åt mina utdelade mappar.
Det låter som om skillnaden är att du använder NTFS som filsystem.
För din utdelade mapp så skall du isåfall dela ut rättigheter för filerna också.
För din IIS server låter det som om du har en virituell mapp, i vilket fall som helst tänk på att din IIS-användare måste ha läsrättigheter i den mappen (och undermappar)
/CurtaSv: Ingen kunde komma åt mina utdelade mappar.
Måste jag ta varje fil eller räcker det inte med mappen?
Mvh Marcus