Hej! Starta Internet Explorer och skriv i adress fältet 192.168.0.1 och logga in på routern. Jag tror att det heter "dmx controll" som man ska leta efter där eller det är något med d i alla fall. Dmz-host heter det. Förutom att spelet kanske fungerar innebär det även att en dator på nätverket blir helt oskyddad mot angrepp. M... om det vore så enkelt, men det finns just nu minst två datorer som ska ha cs... :/ Tycker cs är dåligt gjort på den punten som inte kan hålla sig till några få portar/valbart Nu har jag löst det genom att göra följande:Counter-strike + router
Jag försöker nu spela counter-strike men det går inte (spela lokalt går bra, men just online). Lite fakta:
Har en router (d-604) som jag prövat hur mycketinställningar som helst på. *Prövat bland annat att skapa tre (!) special application saker i den för portarna 27012, 27015, 27016 som trigger och de öppnar 32000 - 65535. Började med att öppna bara en port men då fick jag i logga en udp spärrning (tror de kommer utav att den skall "verifiera" sig, verifi failed kommer efter ett tag i konsolen)Öppnade lite fler, men den spärrade mer, dock på ett portnummer som låg ännu lägre än vad jag hade stält in.
Dessutom har jag sökt en himla massa och klurat i ca 2 -3 timmar för att få det att fungera. Först hade jag problem med att den spärrade WON authention men det löste sig, likaså att den inte kunde ansluta till servers etc. Men nu är det bara kvar den dumma spärrningen (jag har ingen brandvägg på datorn, bara routern)
Hur ska man göra? :/Sv: Counter-strike + router
Och sen där addar du ditt IP som du har i nätverket och sen är det bara go go go!
// Whitewolf - EnCoreSv: Counter-strike + router
Sv: Counter-strike + router
Sv: Counter-strike + router
Sätta special applications till att släppa igenom 27015 samt 27005 på båda portarna. Samt stänga av anti cheat i filter