Hej! Kan du inte skriva en komponent som du anropar innan mappningen sker och som då "städar" upp i filen, hmm, nu blir jag lite osäker på om du kunde göra det redan i 2000, jag kollar vidare! Dels kan du skriva en pre-processor på din Receive Function och på så vis modifera det som skickas vidare. Nackdelen är om du har data som kommer in med IInterchange::Submit så körs ingen pre-proc. Det var nog detta Johan var inne på, men även om det var ett tag sedan jag körde BTS 2000 så tror jag nog att det fanns redan då.kan man ta bort rad i fil som kommer in?
Vet någon om man kan ta bort bara vissa rader i en fil som kommer in till biztalk?
Dvs en fil har tre rader och om ett fält har ett visst värde ska den raden inte mappas och skickas vidare utan tas bort?
Har biztalk2000 med sp2.
Tacksam för svar.
/HelenaSv: kan man ta bort rad i fil som kommer in?
MvhSv: kan man ta bort rad i fil som kommer in?
Enklare kan vara att kombiera en Not Equal functiod med en Value Mapping. Med Not Equal testar kollar du om värdet är något annat än "visst värde". Value Mapping skickar vidare sin andra input om första är true, dvs om din Not Equal är true. Detta blir rätt så komplicerat om du har typ > 10-20 fält som mappas, en j-a massa streck som korsar varandra...
Vad som är bäst tror jag beror på hur stor din mappning är. Fördelen med att göra det i mappningen är ju att konfigurationen blir enklare (du slipper en komponent), medans nackdelen blir att det kan vara mer effektivt att göra en sådan operation i kompilerad kod istället för tolkad XSLT.
/Mattias