Hej! Majoriteten av alla AD problem är egentligen DNS problem. Om dina klienter inte får sin GPO så se över DNS-inställingarna. Alla DNS-klienter ska peka på den DNS servern som är authorative för din AD-zon. Jag kör DHCP & låter klienterna hämta DNS. tycker du att jag ska ställa in DNS på varje klient? I GPOn så har du två delar. En computer del samt en User delGPo-problem
Alldeles färsk på siten, annars gammal som gatan ;)
Jag sitter med ett problem som jag går bet på (varför skulle jag annars skriva här?).
Har ett antal 2k & XP klienter som har fått en ny 2k3-server. Jag har lagt upp en GPO för dessa burkar, bl a ska senaste användarnamn inte visas. Tyvärr fungerar detta inte! En bekant tipsade om att det kan vara lokala inställningar som bråkar. Hur gör jag för att få "rena" klienter, som hämtar alla inställningar från servern?
Hälsningar
RalphSv: GPo-problem
Nästa steg är att läsa i Eventloggen på både DCn och klienten för att se vad de säger.Sv: GPo-problem
Sv: GPo-problem
Det är viktigt att du lägger dom användarna som den skall slå igenom på i en OU vilken du i sin tur applicerar policyn på.
Sedan för att få igenom dom delarna som ligger under computer i GPOn så måste du göra samma sak fast med datorerna. Så skapa en ou som du döper till computernågonting och sedan applicerar samma policy på den.
Just detta med att det senaste loginnamnet ej skall visas har jag för mig ligger under computer delen och då kan jag tänka mig att det är det som är felet.
För att testa om det skulle vara dns problem så kan du (förutom att du märker det när du logga in på klienterna för det tar lång tid) köra ifrån en cmdprompt gpupdate /force
Får du upp några felmess då så är det antagligen dns problem.
//Tommy Clarke
InfraSystems