Hejsan Jag vet inte om det här är det snyggaste sättet, men det ska fungera bra: Hejsan Hmm.. du har har lagt en Reference till din DLL? Strongname finns.Meddelande till sträng
Jag vill ta ett XML meddelande och stoppa ned det i en Databas. Fältet som den ska stoppa ned det till är ett varchar fält.
Så jag behöver (tror jag) konvertera hela meddelande till en sträng för att sedan koppla upp mig mot sql och skcik strängen.
Någon som kan hjälpa mig?Sv: Meddelande till sträng
Skriv en .NET Assembly som har en metod som tar in ett XmlDocument.
Sen tar du dess documentElement.OuterXml och lagrar det i databasen.
Tänk på att varchar har max 8000 tecken, du kanske vill använda SQL-typen Text i stället.
Du kan anropa metoden i en Orchestration genom Expression Shape. Ditt BiztalkMessage stoppar du in i metoden som in-parameter (du får referera din DLL och skapa en typ innanför ett scope, i orkestreringen först).Sv:Meddelande till sträng
Har kommit en bit på vägen.
Dock så gjorde jag min NET class [Serializeable] så slipper jag skapa den inom ett scope.
Har dock stannat upp vid Build på mitt BiztalkProject.
Den klagar på "cannot find symbol 'min.netklass'"
Har du något tips där?
Tackar så länge.Sv: Meddelande till sträng
Du behöver ge din nya DLL ett "strong name", och installera den i GAC oxå.
Du ska skapa en type/variabel i din Orchestration som är en av typen min.netklass.Sv:Meddelande till sträng
Referens är tillagd.
Även inlagd i GAC:en.
Och fortfarande finns felet :(
Men jag jagar vidare. Skam den som ger sig. Teoretiskt så ska det fungera. Nu är det bara det praktiska kvar.
Tackar för hjälpen.
EDIT:
Det löste sig. Var strul med GAC:en.
Tack för hjälpen.
/Micke S