Hejsan! Du kan använda dig av funktionen Jag har en massa olika formulär på internet som ska fyllas i med hjälp av olika vb-script. Vad är det för formulär du skall fylla i. Istället för att ha en funktion för varje formulär kan du göra en dynamisk lösning. Det är ungefär 60 olika sidor. tror det blir lite krångligt att lyckas med det?Loopa genom Script
Jag har ett antal stora script som jag vill köra genom att loopa genom dessa.
Sub Script1()
Kod
End Sub
Sub Script2()
Kod
End Sub
osv...
For i = 1 to 10
Script i
Next
Något sådant vill jag åstadkomma men lyckas inte. Hur gör man? Och var placerar man enklast dessa script? (Blir dumt att lägga dem direkt i formen eftersom det blir så mycket kod)
Mvh
Martin - Väldigt nybliven vb6 programmerare :)Sv: Loopa genom Script
<code>
CallByName(object, procname, calltype,[args()])
</code>
Lägg dina procedurer i en klass, skapa en instans av den klassen och anropa med:
<code>
Dim TheClass as MyClass
Dim i as long
For i = 1 to 10
CallByName TheClass, "Script" & i, VbMethod
Next i
</code>
Jag skulle dock inte rekommendera denna approach annat än i nödfall eftersom den använder sig av sen bindning och därmed inte är speciellt effektiv.
/EggetSv: Loopa genom Script
Helst skulle jag vilja loopa genom scripten och att de ligger i nån mobul eller nåt och sedan infoga scriptet när det ska köras så att det inte blir så mycket kod i själva formen. Hur gör jag detta?
Som sagt är jag väldigt ny på vb och har dålig koll på när man ska använda vad.Sv: Loopa genom Script
Sv: Loopa genom Script