Jag har gjort ett program som är kopplat till Access och har referens till Microsoft ActiveX Data Objects x.y Library och allt funkar Du får köra PDW på projektet, då får du en Setuplog som talar om Jag gjorde en PDW och installerade mitt program på en dator. Fick då felmeddelande Sök efter det felmeddelandet här i forumet så tror jag att du får ganska många svar på vad som kan vara fel... Det låter som MDAC 3.7 och Jet 4.0 . Dvs du saknar uppgraderingar. Ok! Det finns en massa MDAC att välja på servicesidan. Hur skall man veta vilken man skal ha? Är det den högsta versionen som gäller? I så fall undrar jag varför alla tidigare versioner finns med. Jag har nu installerat både MDAC och Jet 4 men det blir fortfarande samma felmeddelande. Jag prövade att skrivskydda den filen jag har och de fungerade i alla fall. Borde inte vara det felet på den andra datorn alltså. Hej, Men vad är det som är fel eftersom det funkar på den älsta plattformen? SP5 kommer att ta ungefär 4,5 timmar att ladda ner. Går det att få på CD någonstans?Vilka filer behövs
Om jag vill använda programmet på en annan dator, vad behöver jag då skicka med för filer? Det verkar inte räcka med VB6-runtimefiler.Sv: Vilka filer behövs
vilka filer projektet använder. Dessa bör du bifoga om du skall vara säker
på att det skall fungera på alla datorer.Finns dessa redan på användarens dator
så kommer dom inte att installeras om dom inte har ett nyare datum.
Obs du behöver inte använda PDW som installationsprog,men det är det säkraste
som talar vad som behövs.Det tillverkas ochså en mapp Support där finns alla med.Sv: Vilka filer behövs
Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open
registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x5c0 Thread 0x484 DBC
0x1616464 Jet'Sv: Vilka filer behövs
Sv: Vilka filer behövs
Finns här hos pelle på Service.Sv: Vilka filer behövs
Jag undrar varför det behövs upppgradering. Är dessa nyare än när aktuell library i VB skapades?Sv: Vilka filer behövs
Vad finns mer att göra?Sv: Vilka filer behövs
Uppgradera VB6 till SP5.
Kompilera om projeketet och gör sedan en ny .exe fil.
Viktigt: Vår rekommendation är att alltid utveckla på den äldsta plattformen om man skall senare distr till nyare sådana.
//NickSv: Vilka filer behövs