I txtHTML(richtextbox) laddar jag in en HTML-fil, och kan alltså se ut så här: Hej! Nja det står inte så i koden, utan jag skrev det bara för att visa varifrån sString kom ifrånMera Replace-problem
<code>
<TR><TD><H5>
Att bli medlem är väldigt enkelt, nu när Du har hittat hit till våran hemsida.<BR>
Följ bara länken här nedanför<BR>
</code>
När jag trycker på t ex F2 kommer jag till min sub som utför replacen.
<code>
txtHtml.SelText =tString
frMultiLanguage.txtHtml.Text = Replace(frMultiLanguage.txtHtml.Text, tString, "<%= MultiLang_" & intMul & " %>")
</code>
Problem:
Om den text som jag markerar enbart är på en rad, så utförs replacen utan några problem.
Skulle därimot texten vara som ovan, att jag markera ifrån "Att bli medlem.. nedanför" då kommer problemen.
Det blir ingen replace alls. Jag har kontrollerat att jag har värde med mig och det har jag. Jag har också försökt med att ta bort vbCrlf(i en replace) men utan lyckat resultat.
Det verkar allts som om när jag försöker att replaca över fler än en rad, då kommer
problemen.
Någon som kan förstå varför?Sv: Mera Replace-problem
I din kod skriver du: "txtHtml.SelText =tString" m.a. o. du tilldelar "txtHtml.SelText" det som finns i tString.
Borde det inte vara tvärtom?
/HåkanSv: Mera Replace-problem
[REDIGERAT]
Jag har nu lyckats att lockalisera problemet(tror jag).
Det beror på att det i filen som laddas finns det en massa vbCrlf. När jag delitade dem för hand, då försvann mina problem. Jag måste alltså på något sätt hitta på någonting som tar bort vbCrlf i den texten som ligger mellan taggarna.
Några tips?