Antar att detta är på nybörjarnivå men hoppas på Er ändå... cn.execute("insert into col1 values('" & v & "','" & x & "','" & y"')") cn.execute "INSERT INTO Table (FieldName1, FieldName2, FieldName3) VALUES('" & v & "','" & x & "','" & y"')" Ok, tackar...de föreslagna lösningarna verkar kräva en del tillägg i koden - definitioner och annat som skall falla på plats innan det går igenom. Private Sub InsAppConnect(txtVersionID, txtRequestID) Ja, det funkade med CurrentDB. Är den databasen (current) implicit tack var Access integrationen?SQL sats i VBkod
Jag vill göra Insert i databasen (access2000) från en funktion som startas vid ett dubbelklick. Nödvändiga värden har jag insamlade och de ligger i ett antal variabler med rätt typer. Vi kan kalla dem x,y,z. Nu vill jag på något sätt göra en INSERT INTO AppConnect VALUES (x,y,z);
med påföljande commit osv... Kan jag göra detta inbäddat i koden. Isåfall vilka förutsättningar måste vara uppfyllda? Eller kan jag skapa en fråga i Access och skicka x,y,z som parametrar?Sv: SQL sats i VBkod
tex ...Sv: SQL sats i VBkod
Sv: SQL sats i VBkod
Sv: SQL sats i VBkod
Dim x As String
x = "INSERT INTO AppConnect VALUES (' " & txtVersionID & " ' ,' " & txtRequestID & " ');"
DoCmd.RunSQL x
End Sub
Jag hittade snabbvägen. På detta sättet slipper jag gräva ner mig connections och annat. Antar att det bara funkar i min applikation och att jag är låst till Access men problemet löst iaf. Tack för visning av hur variablerna skulle hanteras.
/ gooshSv: SQL sats i VBkod