Hej Nu förstår jag inte riktigt? Varför skall du växla program? Hej Om jag förstår rätt nu så är det så att prg 1 har en bugg som gör så att när det är klart med "sitt" så lägger den sig överst? Se den här diskussionen: Hej Styra program så att den hamnar t,ex bakom ett annat program på skrivb
Kan man på något sätt styra ett program var det skall placeras på skrivbordet i turordning.
Anledning till detta är att efter att man gör en update till databasen i program(1) tabbar man över till program(2), men när updaten är klar i program(1) läggs program(1) över program(2) som man jobbar i så man måste tabba över till program(2)
Jobbar med VB6 och Access
/TobbeSv: Styra program så att den hamnar t,ex bakom ett annat program på sk
Sv: Styra program så att den hamnar t,ex bakom ett annat program på sk
Som jag beskrev i mitt inlägg jobbar jag först i program(1) när jag är klar där och trycker på updatera går jag in i program(2) och jobbar i det men när updateringen är klar i program(1) kommer det och lägger sig över program(2) och detta skulle jag vilja styra på något sätt.
Någon form av turordning hur programmen skall ligga på skrivbordet.
/TobbeSv: Styra program så att den hamnar t,ex bakom ett annat program på sk
Det skall inte vara så om jag inte tar fel, men en variant är att innan programmet börjar köra sina saker så kör du me.enable = false först, sedan när allt är klart så tar du me.enable = true igen... Det är det bästa jag kan komma på.Sv: Styra program så att den hamnar t,ex bakom ett annat program på sk
http://www.experts-exchange.com/Programming/Programming_Languages/Visual_Basic/Q_20728537.html
Mvh,
MagnusSv: Styra program så att den hamnar t,ex bakom ett annat program på sk
Var inte direkt vad jag är ute efter.
Efter som det är två olicka program det ena är ett Unix program som körs i terminal och det andra är ett vb program.
/Tobbe