tjoho! ?? förklara lite närmare vad du vill uppnå. menade med imgaebox i en picturebox. Om jag förstår dig rätt så vill du göra en egen control som funkar som en container för andra controlrar. Menar duy i designlägg? Kan klippa ut kontrollen markera den du vill lägga den i och klistra in. nu blev det snurrig så jag tar det igen Skall du ladda både PictureBoxarna och ImageBoxarna under runtime ? Sätt Container till de PictureBox du vill att den skall ligga i. T.Ex:Imagebox i en picturebox
Skulle vilja vet hur man får en kontrol att vara i en annan kontroll. Precis som det blir om man har en ex. picturebox och klistrar in en imagebox.
nu sössa // R-musSv: Imagebox i en picturebox
Det är bara några objekt som tillåter att ha andra objekt i sig. Frame och Picturebox är två. Det kanske finns fler men med dom andra funkar det inte. T.ex det går inte att stoppa in en label i en commandbutton hur gärna man än vill ;)Sv: Imagebox i en picturebox
hur får man dessa att fatta att det ska ha en imagebox i sig?
"imorron är det skola" // R-musSv: Imagebox i en picturebox
Detta gör du enkelt med att skapa en nytt projekt med en ocx sedan setter du propertyn ControlContainer = True så skall du se att du kan klistra in andra kontrolrar i den presis som i en picture box
//TobbeSv: Imagebox i en picturebox
Eller så "ritar" du ut kontrollen i den kontrolen du vill att den skall ligga i.Sv: Imagebox i en picturebox
Jag vill rita ut en massa pictureboxar, i dessa picboxar ska det finnas en imagebox (i var och en).
Detta är inte alls svårt i desingläge men nu vill jag göra det i körläge, (använder såklart "Load objekt").
Klarare förklarat nu... får man hoppas // R-musSv: Imagebox i en picturebox
Sv: Imagebox i en picturebox
<code>
Set Image(1).Container = Picture(1)
</code>
Låter som en resurskrvande design. Beskriv vad det är du vill göra så kan vi komma med alternativa lösningar. Man kan ju skippa kontroller helt och istället rita upp bild och kan manuelt.