Hej Varje komponen brukar var omgiven av ett licensavtal som talar om hur du får använda den och distrubera den. T.ex. För microsoft windows common controls har jag för mig att man inte får lov att distubera. Utan du kan då istället distubera internet Explorer i vilket kontrollen ingår och ang att ditt program kräver en viss version av internet Explorer. hmm oansvarigt okej men va tråkigt det blev... hur gör andra? Ja vad Ni än skriver så är det värt varenda minut att lära sig hantera PDW Om Ni kollar på senaste uppskick i Filarean Programarkivet: UPPDATERAT OCH AVLUSAT ett färdigt programm som krypterar/dekrypterar så ser Ni ett exempel >"Den du ! Om du påstår att den är lättare än PDW så är du en klippa på installation."Installerare fler frågor...
Har lite fler frågor efter att ha läst inlägget "Hur skapar man en installations fil?" av Gocken och håller samtidigt med att det här är inte lätt...
Jag har ett litet program som jag brukar skicka till vänner mm.
Gör jag något "olagligt" när jag bara kopierar de OCXer och DLLer som finns i "components" och "references" och lägger de i system32-mappen på den datorn som programmet ska installeras på??? Det fungerar ju bra men jag vet ingenting om hur det är tänkt att göras... och om JA det är helt olagligt! hur är det då tänkt?, vad gör PWD, vilka filer installerar den??
Jag använder ogärna PWD eller VSI då jag tycker de är opedagogiska, buggiga och fula...
Nu använder jag och rekommendera NullSofts open source (gratis) installerare NSIS...
http://nsis.sourceforge.net/site/Home.2.0.html Sv: Installerare fler frågor...
Att bar lägga enn dll eller komponent i System32 katalogen är oansvarigt. Eftersom andra program som är beroende av komponenten kan förlora den vid avinstallering. Man bör följa tillverkarens anvisningar vid installation. Vissa filer skall t.ex. läggas i Delade filer under programm mappen.
Det förekomme olika versioner av komponenter för Win 9X och Win NT basserad system.
Att skapa ett installationsprogram är mer komplicerat än man kan tro. Om man inte tänker sig för kan installation eller avinstallatio ställa till stora problem.Sv: Installerare fler frågor...
bara PDW som gäller!?Sv: Installerare fler frågor...
Då blir det rätt när det gäller VB 6.
Kollade http://nsis.sourceforge.net/site/Home.2.0.html .
Den du ! Om du påstår att den är lättare än PDW så är du en klippa på installation.Sv: Installerare fler frågor...
på en klockren SetUp PDW , funkar direkt på min XP.
Sen är jag djä.. sur på att han inte bifogar källkod.Har tillskrivit honom detta.Sv: Installerare fler frågor...
tackar... ;) Ne men jag tycker kanske bara om att veta vad jag gör... och i detta fallet har jag ingen aning om vad PDW eller VSI pysslar med :(
hur fungerar egentligen dessa .msm-filer som verkar populära? Det står att den innehåller ocx-filen + information om hur och var den ska installeras, men om den informationen bara är <lägg i systemmappen> så känns det lite överarbetat... någon som vet?