Hej! Vad menar du med Om du har en databas på 1Gb lär den kräva en del underhåll oavsett vilket RDBMS du väljer. Har du inte mycket pengar kan du använda MSDE som är en SQL-Server Lite och är gratis. www.microsoft.com/sql/msde Ni är underbara! Tack för synpunkterna!Vilken databasmotor skall jag använda? Tyck till please
Skall starta ett project som skall utvecklas i VB6 med en databas som kommer att bli stor (troligen större än 1gb) och hårt belastad. Vilken databashanterare skall jag använda? Helst en som inte kräver avancerat underhåll.
Tyck till please!!
BoSv: Vilken databasmotor skall jag använda? Tyck till please
"Helst en som inte kräver avancerat underhåll."
Mycket trafik och större än 1 Gb så borde väll MS SQL-server vara lämplig.
Ska du köra databsen ihop med övriga MS produkter (VB6) är min rekomendation att även databsen skall ha samma fabrikat även om det går med andra men brukar ställa till med minst besvär. (egen erfarenhet)Sv: Vilken databasmotor skall jag använda? Tyck till please
Generellt brukade det sägas att stordatabaser var samma sak som Oracle, men på senare tid är i alla fall min syn på det hela att övriga har börjat komma ifatt, så MS SQL Server är inte helt fel tycker jag.
Har du snuskigt mycket pengar och nån strategi för fortsättningen kan du välja Oracle. :)
/EggetSv: Vilken databasmotor skall jag använda? Tyck till please
Sv: Vilken databasmotor skall jag använda? Tyck till please
Bo