Har gjort ett litet program som sparar alla ens "stats" från ett spel. Som det är nu så måste man starta programet själv innan man börjar spela, men nu vill jag att det startar samtidigt som spelet. Skulle det gå att "slå ihop programen"? så att de startar samtidigt. I ditt första program Form_Load MItt program ska starta när spelet startas och inte spelet när mitt program startas om du förstår vad jag menar Nu får du väl ge dig, du bestämmer i det första programmet vad som skall 1. Spelet startas först Då kan du göra så att du gör ett tredje mycket kort program utan Form lättast vore att stara spelet genom programmet. Ok du har fått svar så nu får du fixa bäst du kan. Kör det i autostart och kolla ifall programmet är igång. Om så: sätt en flagga. Sedan kollar du (ifall flaggan är satt) ifall programmet är avstängt. Då kan du exekvera din kod... Hade mer tänkt mig något som detta men jag får bara det första programet att starta Jag kan säga att du är på helt fel spår i så fall... Gör istället så att du döper om original-programmet och skapar en "dummy" med samma namn som original-programmet som startar först spelet, väntar tills det är klart, sedan ditt program... Då blir det ju som du vill... Glöm inte att skicka med alla parametrar etc.Slå ihop två program
Sv: Slå ihop två program
Dim ret As Long
ret = Shell(App.Path & "\Mittprog.exe",vbNormalFocus)Sv: Slå ihop två program
startas härnäst, jag kan väl inte veta vad dina prog heter och var dom ligger.
Det väsentliga är väl att båda är igång,sen vilken ordning dom startas
kan väl inte vara så viktigt.Sv: Slå ihop två program
2. Efter att spelet har startas ska mitt program startas
"ungefär som ett virus"Sv: Slå ihop två program
SubMain ett kort StartSpel.exe
Detta prog består bara av en BasModul med en Sub Main där följande kod skall ligga.
Dim ret As Long
ret = Shell(App.Path & "\Spelet.exe",vbNormalFocus)
Do Until ret <> 0
DoEvents
Loop
ret = 0
ret = Shell(App.Path & "\MittProg.exe",vbNormalNoFocus)
Sen klickar du igång detta prog istället för Spelet.Sv: Slå ihop två program
och ändra genvägen till spelet till att peka på ditt prog istället för på speletSv: Slå ihop två program
Om du registrerar dig så kanske du får bättre bemötande.Sv: Slå ihop två program
Open App.Path & "\mittprogram.exe" For Binary As #1
Open App.Path & "\spel.exe" For Binary As #2
Open App.Path & "\spel.exe" For Binary As #3
Do While Not EOF(1)
dataChunk = Input(1, #1)
Put #3, , dataChunk
Loop
Do While Not EOF(2)
dataChunk = Input(1, #2)
Put #3, , dataChunk
Loop