Hur får jag något höger centrerat i menyraden? Vet inte om detta kan vara nåt: Nja det var om popupmeny men jag menade den valiga menyn högst upp Const WS_SYSMENU = &H80000Meny problem
Jag vill ha några vanliga menyer till vänster och sedan en text längst till höger som inte ska vara klickbar och den ska helst gå att förändra i kör-läge.Sv: Meny problem
http://www.devbuzz.com/content/zinc_evb_tap_and_hold_pg1.aspSv: Meny problem
Har testat lite och jag tror jag inne på rätt spår iaf.
Koden under fixar en label med texten "Cards LEFT(10)" och placerar den på Form1 men jag vill kunna placera den på menyn och ha den högercenterar och den ska inte vara fet stil.
Och hur kan jag ändra den i kör-läge
En annan sak jag undrar över är hur man hittar vad som ska tilldelas Konstanterna?
I api-guide hittar man en massa olika Konstanter men för att använda dom måste man oftast veta vad som ska tilldelas? t.ex WS_CHILD tilldelas &H40000000. Vad ska WS_SYSMENU tilldelas?
<code>
Const WS_CHILD = &H40000000
Private Declare Function ShowWindow Lib "user32" (ByVal hwnd As Long, ByVal nCmdShow As Long) As Long
Private Declare Function CreateWindowEx Lib "user32" Alias "CreateWindowExA" (ByVal dwExStyle As Long, ByVal lpClassName As String, ByVal lpWindowName As String, ByVal dwStyle As Long, ByVal x As Long, ByVal y As Long, ByVal nWidth As Long, ByVal nHeight As Long, ByVal hWndParent As Long, ByVal hmenu As Long, ByVal hInstance As Long, lpParam As Any) As Long
Const SW_NORMAL = 1
Dim ncWnd As Long
ncWnd = CreateWindowEx(ByVal 0&, "STATIC", "Text (10)", WS_CHILD, ByVal 0&, ByVal 0&, 300, 20, Me.hwnd, ByVal 0&, App.hInstance, ByVal 0&)
ShowWindow ncWnd, SW_NORMAL
</code>
edit:
Ett exempel finns i kungen/freecell. Där står det "Cards Left: 52" i meny och räknas ner eftersom man får upp korten.Sv: Meny problem
Jag har en textfil på över 2mb med Constanter och deras värden :-)
Den har varit guld värt många gånger :-)
www.iklartext.com/const.txt