Har ett program som öppnar filer med Fso AllRead. Det visar sig att det inte kan öppna några automatgenererade textfiler vilket däremot Anteckningar kan. Det öppnas med Unicod i båda fallen, men med Fso läses endast ett enstaka tecken in. Jag kan kopiera texten från Anteckningar och klistra in i mitt program och sedan spara det där och sedermera öppna det, men det är lite väl långsökt. Någon som vet vad Anteckningar har som inte mitt program har? Det kan vara så att du läser filen binärt och då kan det ställa till det rätt bra. Titta på hur du öppnar filen, läser data och vad som förväntas returneras vid läsningen. En textfil med FSO skall i normala fall inte vara några problem. Tack skall kolla enligt dina anvisningar. Är Anteckningar skrivet i C eller annat språk och därmed använder annan teknik för att öppna en textfil? Oavsett vad det är skrivet i så är det alltid en fysisk fil på datorn och är därmed oberoende av vilket programspråk det är skrivet i. En fil med anteckningar kan lika väl öppnas via command-prompten >EDIT FIL.TXT och skall kunna läsas, likaså wordpad eller vilket annat program som helst.Vad har Anteckningar som andra inte har
Sv: Vad har Anteckningar som andra inte har
Att använda VB6 för såna ändamål är kalas så man kan debugga och titta vad som händer när man arbeter. När det sen är klart lyfter man koden till asp.
Lycka tillSv: Vad har Anteckningar som andra inte har
Sv: Vad har Anteckningar som andra inte har
Så egentligen finns bara två sätt att läsa en fil på, i textmode eller binärt. Sen när det gäller hur filen sparats så finns det två varianter som vi svenskar märker på att åäö ser konstiga ut, annars skall inget skiljas. För detta finns ett Windows API som man kan använda för att förändra detta (som ett filter). OEMtoText samt TextToOEM.